|
Auteur |
Bericht |
Ramesh_
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 14 jun 2013 10:43 Onderwerp: Auto van de zaak niet verzekerd ? |
|
|
Vorig jaar werden we aangehouden door de politie omdat onze bedrijfsauto niet verzekerd was.
Ik heb meteen de baas gebeld, die uiteraard onmiddelijk kon vertellen dat de auto wel verzekerd was.
En hij zou het zo snel mogelijk gaan regelen met de verzekering.
Gelukkig kreeg ik geen bekeuring van die motoragent.
Nu zegt een vriend van me dat je sinds kort zelf kunt opzoeken op www.rdw.nl of de auto verzekerd is.
Hij zou er in dat geval geen meter meer mee rijden,
want als hij er er een aanrijding mee krijgt zou de verzekering van de tegenpartij bij hem persoonlijk de schade kunnen claimen.
Ik denk dat ze dan eerst bij de werkgever moeten zijn omdat die de eigenaar van de auto is, maar dat is een klein bedrijfje met 3 werknemers.
Dat soort schadeclaims kunnen genoeg zijn om het bedrijfje failiet te laten gaan.
Dan komen ze toch weer bij de chauffeur uit.
Ik heb toch echt geen zin om mijn huis te moeten verkopen omdat de baas de verzekeringspremie niet betaald heeft.
Ik zie hem er best wel voor aan om die premie niet te betalen als hij even geen geld heeft.
Onze slijptol is ook 2 jaar over de keuringsdatum heen.
Zien we spoken, of is er echt risico dat een werknemer zelf opdraait voor de schade als de auto v/d zaak niet verzekerd is ?
Groet,
Ramesh. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 14 jun 2013 12:24 Onderwerp: |
|
|
http://www.beeradvocaten.nl/pdf/GVW_Onverzekerde_Bedrijfsauto.pdf
Leuk stukje over onverzekerde bedrijfsauto's.
Wel 2 jaar oud.
Komt uit "verkeersrecht nr 1, 2011"
En ja, zowel de eigenaar als de bestuurder zijn verantwoordelijk voor de eventuele schade.
Kan de verzekeringsmaatschappij dus niet verhalen bij de werkgever, komen ze bij de werknemer terecht.. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 11 sep 2013 13:49 Onderwerp: |
|
|
^Interessant. Ik zou in de eerste instantie gezegd hebben dat de werknemer niet aansprakelijk kan zijn. Maar dit artikel geeft toch wel aanleiding tot wat extra studie. |
|
|
|
 |
|