|
Auteur |
Bericht |
realcoolcola
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs Studieomgeving (MA): HHs Berichten: 4
|
Geplaatst: zo 30 dec 2007 18:15 Onderwerp: Auto ongeval |
|
|
Hallo allen,
Twee maanden geleden heb ik een auto ongeval gehad. Ik reed in mijn auto op een voorrangsweg waarbij een andere auto, die van rechts kwam en de haaientanden op haar weghelft negeerde, tegen mij aanreed.
Op de plaats van het ongeval hebben we de schadeformulier ingevuld en ondertekend. De tegenpartij was het eens met de geschetste situatie gezien ze een handtekening heeft geplaats.
Ook was er een inzittende in mijn auto, die ik als getuige heb opgegeven. Echter had de tegenpartij ook een inzittende in haar auto, en wellicht zal die tegen mij getuigen als het zover komt.
Nou is er een schadeclaim ingediend bij de verzekering van de tegenpartij. Het is duidelijk dat ik gelijk had en een uitkering moet ontvangen. Echter beweert de tegenpartij nu dat ze stilstond en ik tegen haar aanreed. In de brief die ik heb ontvangen van SRK rechtsbijstand staat dat ik nu weer 4 weken moet wachten omdat de tegenpartij vragen heeft gesteld aan haar verkekeringsmaatschappij. Nadat deze vragen worden beantwoord wordt ik weer bericht binnen 4 weken.Wat betekend dit nu?
Dit schiet gewoon niet op. Ik heb keihard gelijk, ik heb recht op de uitkering van de schadeclaim, maar de tegenpartij speelt een vies spelletje.
Wat moet ik nou doen, ik zit nu al 8 weken te wachten op mijn geld, en nu word ik bericht dat ik nog 4 weken moet wachten omdat de tegenpartij haar verklaring heeft gewijzigd! De situatie is op de schadeformulier getekend en ondertekend.
Ik dank jullie allemaal alvast voor de reacties. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 30 dec 2007 21:42 Onderwerp: |
|
|
Je moet je voorbereiden op nog een hééééééle tijd wachten. Dat kan ik je alvast uit eigen ervaring melden. Ik bevind me in een soortgelijke situatie als jij, met als verschil dan nog dat de wederpartij aanvankelijk het formulier ondertekende, maar dat zij haar deel nooit heeft ingestuurd maar in plaats daarvan een nieuw formulier heeft gemaakt en dat heeft gestuurd. Mijn ongeval is in juli gebeurd, dus tel maar uit.
De mensen die het afhandelen gunnen elkaar een heleboel tijd om te reageren op de stellingen. Het enige dat jij kunt doen is proberen de vaart er een beetje in te houden door vaak contact te hebben met je eigen verzekeraar.
Dat beroep op disculperende stilstand wordt volgens mij vaak gedaan. In mijn geval gebeurt dat ook. Het is een heel vervelend verweer. Het komt er op neer dat jij rekening had behoren te houden met die stilstand, waardoor de schuld bij jou komt te liggen.
Bereid je maar voor op een dagvaardingsprocedure. Waarbij het zo kan zijn dat je zelf tot dagvaarden zult moeten overgaan. Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, maar men legt de beslissing tot dagvaarden in eerste instantie bij een soort commissie, die dan bekijkt of het een kansrijke zaak is of niet. Ggggg....
Heeft je wederpartij aangegeven waarom ze stil zou hebben gestaan en hoe lang dan? Heeft ze ook aangegeven waarom ze dan in eerste instantie door het formulier anders verklaard heeft? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
realcoolcola
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs Studieomgeving (MA): HHs Berichten: 4
|
Geplaatst: zo 30 dec 2007 21:52 Onderwerp: |
|
|
Waarom de wederpartij stil zou hebben gestaan en hoe lang is mij niet bekend, en weet ook niet of ze dat aan haar verzekeraar heeft aangegeven. In de brief die ik heb ontvangen wordt mij alleen bericht dat ze nu verklaart dat ze stil zou hebben gestaan, en dat ze nog andere vragen zou hebben aan haar verzekeringsmaatschappij.
Kan ik nu al vragen waarom ze nu van verklaring is veranderd,en welke andere vragen ze heeft naar haar verzekering toe? Het ongeval wordt behandeld door SRK Rechtsbijstand,ben zelf verzekerd bij Nationale Nederlanden maar kon de gegevens van mijn tussenpersoon niet vinden. Misschien heeft dit ook invloed op de zaak?Is het mogelijk dat ik nu al bezwaar maak op de verklaring van de wederpartij?Zo ja, hoe?
Wat houd een dagvaardingsprocedure in? |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 31 dec 2007 0:36 Onderwerp: Re: Auto ongeval |
|
|
realcoolcola schreef: | Ik reed in mijn auto op een voorrangsweg waarbij een andere auto, die van rechts kwam en de haaientanden op haar weghelft negeerde, tegen mij aanreed. |
realcoolcola schreef: | Echter beweert de tegenpartij nu dat ze stilstond en ik tegen haar aanreed. |
Is dit wel mogelijk gezien de wederzijds ontstane schade? _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
degen
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 31 dec 2007 11:04 Onderwerp: Auto ongeval |
|
|
Hallo,
ik weet niet hoe het schadebeeld van Uw auto is alsmede het schadebeeld is van de tegenpartij. Mogelijk kan een expert naar aanleiding van die beelden weergeven hoe de aanrijding heeft plaats gevonden.
Als u mij dat wil toesturen ben ik best bereid om daar naar te kijken en u verder te adviseren. Is het u bekend dat er buiten de nationale onbudsman ook een onbudsman voor aanrijdingen waar u later de situatie kunt aandragen zodat zij een uitspraak kunnen doen.
Voor meer info mag mij benaderen middels de mail. ach.vandekuit@wanadoo.nl of 0172-212823 |
|
|
|
 |
Johny the Ripper
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: ma 31 dec 2007 12:29 Onderwerp: |
|
|
realcoolcola schreef: | Wat houd een dagvaardingsprocedure in? |
Een dagvaardingsprocedure staat tegenover een verzoek op tegenspraak. Een verzoek op tegenspraak leidt een geding in doordat de partijen gezamelijk naar de rechtbank stappen. Bij een dagvaarding betekent een gerechtsdeurwaarder de zogenaamde dagvaarding bij u thuis op initiatief van de eiser. Een dagvaarding is een akte waarin vermeld wordt dat een bepaalde persoon (eiser) een geding inleidt tegen u (verweerder) waarbij ook de redenen (rechtsgronden) vermeld worden.
Nu, in het Belgische recht bepaalt de Wet op de Landverzekeringsovereenkomsten dat een schadeleider een rechtstreekse vordering bekomt tegenover de verzekeraar van de schadeverwekker (art. 86 LVO) en in een ander artikel dat een verzekeraar zich steeds achter de verzekerde moet scharen.
In de praktijk komt dit er op neer dat dit gewoon een spelletje wordt tussen verzekeraars en dat de verzekerde er zich meestal niet heel veel van moet aantrekken. Overigens komt het slechts zeer zelden tot een (duur) proces, want verzekeraars hebben onderling een hele resem duidelijke regels afgesproken over de vergoedingsmodaliteiten. Dit spaart hen de proceskosten en betekent vooral ook een tijdswinst...
Spijtig genoeg voor jou wordt er wel een proces ingespannen... In ieder geval, het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat je persoonlijk gedagvaard wordt. De wederpartij zal je verzekeraar wel dagvaarden of (meer waarschijnlijk) jouw verzekeraar zal de verzekeraar van de tegenpartij dagvaarden.
Dit om je enigszinds gerust te stellen en meer inzicht te bieden in de situatie... Als raad zou ik, net zoals tikSimone boven mij al vermeldde, je willen aanraden om een contactpersoon bij je verzekeraar te vinden en regelmatig informeren of je zaak wel goed wordt opgevolgd...
Hopelijk voor jou duurt het allemaal niet te lang! _________________ De omnis Belgæ bravissimi … erant.
Res inter alios acta aliis neque prodesse neque nocere potest. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 31 dec 2007 15:02 Onderwerp: |
|
|
realcoolcola schreef: | Waarom de wederpartij stil zou hebben gestaan en hoe lang is mij niet bekend, en weet ook niet of ze dat aan haar verzekeraar heeft aangegeven. In de brief die ik heb ontvangen wordt mij alleen bericht dat ze nu verklaart dat ze stil zou hebben gestaan, en dat ze nog andere vragen zou hebben aan haar verzekeringsmaatschappij.
Kan ik nu al vragen waarom ze nu van verklaring is veranderd,en welke andere vragen ze heeft naar haar verzekering toe? Het ongeval wordt behandeld door SRK Rechtsbijstand,ben zelf verzekerd bij Nationale Nederlanden maar kon de gegevens van mijn tussenpersoon niet vinden. Misschien heeft dit ook invloed op de zaak?Is het mogelijk dat ik nu al bezwaar maak op de verklaring van de wederpartij?Zo ja, hoe?
Jij bent dus de persoon die rechtsbijstand heeft, toch? In dat geval moet je geregeld contact houden met je rechtsbijstandverlener om zo de vaart er een beetje in proberen te houden.
Als het goed is heeft de persoon die jouw belangen behartigt er al even fijntjes op gewezen dat de latere verklaring danig verschilt van het door beide partijen ondertekende schadeformulier.
Je contactpersoon zou best de vraag kunnen stellen wat de reden voor die stilstand dan was. Soms maken de feiten (of een afgelegde verklaring over wat er dan gebeurd zou zijn) de dingen wel helderder.
Meestal volgt er in dit soort zaken een soort briefwisseling tussen de rechtsbijstandsverzekeraars/verzekeraars. Mijn rechtsbijstandverlener vroeg me bijvoorbeeld een reactie te geven op een brief die hij van de verzekeraar van de wederpartij ontving. Die reactie van mij verwerkte hij weer in zijn antwoord op die brief.
Dagvaarden is dat je naar de rechter moet om je gelijk te vragen.
Maar goed, zo ver is het nog niet. Als die ander blijft tegensputteren en je komt er niet uit, dan is dagvaarden echter de enige mogelijkheid om je schade nog vergoed te krijgen.
Een uitgebracht schaderapport kan behoorlijk helpen. In mijn eval blijkt uit het schaderapport dat het verhaal van mijn wederpartij niet eens KAN kloppen. Toch houdt zo iemand dan stug vol. Echt om gek van te worden, want inmiddels heb ik wel 6 mille mogen voorschieten, maar nog geen enkel uitzicht op het terugzien daarvan.
Overigens krijg je als je claim wordt toegewezen wel wettelijke rente over het bedrag vergoed (schrale troost, maar goed). Dat moet dan echter wel gevorderd zijn. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
realcoolcola
|
Geplaatst: ma 31 dec 2007 17:07 Onderwerp: |
|
|
Beste mensen,
Alvast allen bedankt voor de reacties en wijze adviezen.
Inmiddels heb ik SRK een brief gestuurd met daarin de bezwaar die ik heb gemaakt, tegen de verklaring van de wederpartij. Wat er tevens gebeurde en vergeten ben om te vertellen is nadat de tegenpartij mij aanreed spontaan achteruit reed en tegen een BMW aanknalde. Gegevens van de bestuurder van de BMW heb ik helaas niet, want die smeerde em meteen vandoor nadat hij de formulier had ingevuld. Ik heb echter in mijn brief wel aangegeven of ze kunnen natrekken of er tegen de wederpartij een andere melding met een BMW hebben binnengekregen.
Ik heb wel een foto van mijn eigen voertuig die ik je zal mailen "degen",maar van de wederpartij heb ik die niet. Volgens mij gaat een verklaring die op de schadeformulier staat ingevuld en ondertekend door beide partijen voor, dan een valse verklaring die achteraf wordt aangegeven en afwijkt dan op de schadeformulier staat vermeld.
Ik ben bang dat de wederpartij er simpelweg onderruit komt. Hoe groot is daarop de kans denken jullie?
Ik vind het wel erg makkelijk gezegd van de wederpartij, je moet voorrang verlenen , dat doe je dan niet, geeft aan dat je fout zit op de schadeformulier en vervolgens zeg je ik stond stil. Zo afgezaagd, dan kan net zo goed iedereen die ongelijk heeft hetzelfde zeggen! |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 31 dec 2007 20:53 Onderwerp: |
|
|
Dan doen er dus ook heel veel ......  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
realcoolcola
|
Geplaatst: do 31 jan 2008 11:34 Onderwerp: |
|
|
Hoe gaat het indienen van rente over de toegewezen claim te werk? Hoe kan ik dit ook indienen?
tikSimone schreef: | realcoolcola schreef: | Waarom de wederpartij stil zou hebben gestaan en hoe lang is mij niet bekend, en weet ook niet of ze dat aan haar verzekeraar heeft aangegeven. In de brief die ik heb ontvangen wordt mij alleen bericht dat ze nu verklaart dat ze stil zou hebben gestaan, en dat ze nog andere vragen zou hebben aan haar verzekeringsmaatschappij.
Jij bent dus de persoon die rechtsbijstand heeft, toch? In dat geval moet je geregeld contact houden met je rechtsbijstandverlener om zo de vaart er een beetje in proberen te houden.
Als het goed is heeft de persoon die jouw belangen behartigt er al even fijntjes op gewezen dat de latere verklaring danig verschilt van het door beide partijen ondertekende schadeformulier.
Je contactpersoon zou best de vraag kunnen stellen wat de reden voor die stilstand dan was. Soms maken de feiten (of een afgelegde verklaring over wat er dan gebeurd zou zijn) de dingen wel helderder.
Meestal volgt er in dit soort zaken een soort briefwisseling tussen de rechtsbijstandsverzekeraars/verzekeraars. Mijn rechtsbijstandverlener vroeg me bijvoorbeeld een reactie te geven op een brief die hij van de verzekeraar van de wederpartij ontving. Die reactie van mij verwerkte hij weer in zijn antwoord op die brief.
Dagvaarden is dat je naar de rechter moet om je gelijk te vragen.
Maar goed, zo ver is het nog niet. Als die ander blijft tegensputteren en je komt er niet uit, dan is dagvaarden echter de enige mogelijkheid om je schade nog vergoed te krijgen.
Een uitgebracht schaderapport kan behoorlijk helpen. In mijn eval blijkt uit het schaderapport dat het verhaal van mijn wederpartij niet eens KAN kloppen. Toch houdt zo iemand dan stug vol. Echt om gek van te worden, want inmiddels heb ik wel 6 mille mogen voorschieten, maar nog geen enkel uitzicht op het terugzien daarvan.
Overigens krijg je als je claim wordt toegewezen wel wettelijke rente over het bedrag vergoed (schrale troost, maar goed). Dat moet dan echter wel gevorderd zijn. |
Hoe gaat het indienen van rente over de toegewezen claim te werk? Hoe kan ik dit ook indienen? |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 01 feb 2008 22:10 Onderwerp: |
|
|
Als het goed is heeft SRK dit al voor je gedaan in de brief waarin de wederpartij aansprakelijk is gesteld. Vraag het even na. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|