|
Auteur |
Bericht |
Angelx
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 14:59 Onderwerp: Arrest verduistering |
|
|
Weet iemand een goed arrest voor verduistering |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 18:30 Onderwerp: |
|
|
Tik het eens als zoekterm in Kluwer Plaza in of zoek in de index van een arrestenbundel????? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Angelx
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 21 apr 2006 11:46 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Tik het eens als zoekterm in Kluwer Plaza in of zoek in de index van een arrestenbundel????? |
arrestbundel heb ik geen gevonde die van toepassing waren op de Casus.
Zal is kijken of in de Kluwer plaza wel 1 staat |
|
|
|
 |
Pax et iustitia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 21 apr 2006 14:49 Onderwerp: |
|
|
Angelx schreef: | tikSimone schreef: | Tik het eens als zoekterm in Kluwer Plaza in of zoek in de index van een arrestenbundel????? |
arrestbundel heb ik geen gevonde die van toepassing waren op de Casus.
Zal is kijken of in de Kluwer plaza wel 1 staat |
Hoe wilt u dan dat wij er een zoeken die van toepassing is op de casus als wij deze casus nieteens kennen? _________________ Pecunia omnia vincit |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 21 apr 2006 16:24 Onderwerp: |
|
|
De casus gaat over verduistering  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 21 apr 2006 18:54 Onderwerp: |
|
|
hmmm...een duister zaakje...  |
|
|
|
 |
Keano
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 15
|
|
|
|
 |
Arno
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 24 apr 2006 18:30 Onderwerp: |
|
|
Er zijn genoeg arresten over verduistering. Zoekt en gij zult vinden.
Ik weet niet waar je het arrest voor nodig hebt, maar ik zou zelf toch iets gerichter zoeken... |
|
|
|
 |
Keano
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 15
|
Geplaatst: ma 24 apr 2006 19:36 Onderwerp: |
|
|
ik moet een het arrest samenvatten met daarin:
- bestreden uitspraak
- cassatiemiddelen
- conclusie a-g
- relevante overwegingen HR omtrent de middelen
- de beslissing
daar is deze (http://www.uu.nl/content/NJ1982-583.doc) wel goed voor toch, of is er een beter/makkelijkere te vinden(A)? |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 25 apr 2006 11:28 Onderwerp: |
|
|
Wat is precies de bedoeling van de opdracht eigenlijk? De onderdelen die je noemt zijn allemaal standaardonderdelen van een cassatieberoep. Is het simpelweg de bedoeling om een rechtszaak te vinden die over cassatie gaat? Als voorbeeld zeg maar? Of ben je op zoek naar een specifieke rechtsregel die in een dergelijk arrest verwoord wordt. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Keano
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 15:46 Onderwerp: |
|
|
nee in de samenvatting moet ik al deze onderdelen verwerken in 'eigen woorden'. Het moet een arrest zijn waar verduisteren een hoofdrol heeft. Geen bijzondere rechtsregels nodig dus... |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 15:51 Onderwerp: |
|
|
Check! Dan snap ik je vraag ook. Ik neem aan dat je dan inmiddels geholpen bent met het eerder aangedragen arrest?
Als je overigens voortaan er even bij zegt wat voor een opdracht je moet maken, krijg je geen flauwe opmerkingen naar je hoofd. De vraag die je stelde is voor juristen wat bizar omdat die veel te ongericht is. Maar voor jouw opdracht maakte dat kennelij niet uit. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|