|
Auteur |
Bericht |
Rianne999
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 134
|
Geplaatst: vr 16 apr 2010 14:22 Onderwerp: Arrest niet te vinden? |
|
|
Ik heb nog een probleempje... volgende week moet ik een presentatie houden over het arrest ''Kantharos van Stevensweert'' (HR 19 juni 1959, NJ 1960, 59).
Nu heb ik de kluwer navigator doorzocht, rechtspraak.nl, enzovoort en ik kan de volledige uitspraak dus niet vinden, alleen via google wat samenvattingen. Weet iemand toevallig waar ik hem wel kan vinden? Of misschien dat ik verkeerd heb gezocht, maar ik heb alle zoektermen al gebruikt en kan hem écht niet vinden  |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: vr 16 apr 2010 14:36 Onderwerp: |
|
|
De bibliotheek van de EUR heeft een abonnement op een aantal databases, onder meer een met jurisprudentie. Misschien dat dat op de HAN ook het geval is?
Ik probeer hem anders wel even voor je op te zoeken en copy/paste hem hier.
EDIT: Ik heb wat voor je gezocht, maar in de NJ database van Kluwer kan ik hem niet vinden.
Laatst aangepast door MarijnP op vr 16 apr 2010 14:47, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Rianne999
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 134
|
Geplaatst: vr 16 apr 2010 14:46 Onderwerp: |
|
|
Het enige wat wij volgens mij kunnen is via ons HAN intranet dus naar de kluwer navigator en verder niks... of wij hebben er nog niet mee gewerkt  |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: za 17 apr 2010 17:33 Onderwerp: |
|
|
Maandagochtend vroeg kun je de oude jaargangen NJ nakijken in de bibliotheek - tot die tijd: zie wikipedia  _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 17 apr 2010 18:30 Onderwerp: |
|
|
Zoekfunctie. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Rianne999
|
Geplaatst: zo 18 apr 2010 15:31 Onderwerp: |
|
|
Super bedankt!!
Is dat echt de complete uitspraak? Denk het wel, want het is een flink stuk tekst volgens mij. Dank jullie wel voor de moeite!  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 18 apr 2010 18:01 Onderwerp: |
|
|
Ik geloof dat een paar bladzijden ontbreken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Rianne999
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 15:51 Onderwerp: |
|
|
Laurens02 schreef: | Maandagochtend vroeg kun je de oude jaargangen NJ nakijken in de bibliotheek - tot die tijd: zie wikipedia  |
Is dat in elke bibliotheek? Zal op de HAN vast niet zo zijn
Bovendien zitten wij met een paar andere opleidingen ergens afgezonderd bij het centrum in kantoorpandje met weinig faciliteiten, iig geen bieb
Maar ik vind het wel raar dat die oude uitspraken gewoon niet terug te vinden zijn? |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 16:18 Onderwerp: |
|
|
Blijkbaar is dit arrest niet belangrijk genoeg om in een database te worden opgenomen. Vind daar niks raars aan. Of dacht je dat alle arresten van voor het internet tijdperk alsnog digitaal zouden worden aangeboden? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 16:33 Onderwerp: |
|
|
Dat de NJ-database niet tot 1960 teruggaat is op zijn minst wel betreurenswaardig te noemen.
Een abonnement kost € 1220,- per jaar voor de eerste gebruiker en € 369,- voor iedere volgende gebruiker. Dit voor informatie die deels gratis beschikbaar is (de tekst van de arresten) en deels naar ik vermoed gratis wordt aangeleverd (de annotaties). Nu mag ik hopen dat universiteiten niet het volle pond hoeven te betalen.
(Het is natuurlijk idioot dat de gezamenlijke rechtenfaculteiten niet al lang geleden een gezamenlijke jurisprudentiesite-met-annotaties hebben opgezet, evt. in samenwerking met rechtspraak.nl. De tentakels van de uitgevers reiken blijkbaar diep genoeg in de faculteitsbesturen.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Rianne999
|
Geplaatst: vr 23 apr 2010 1:00 Onderwerp: |
|
|
Nog bedankt allemaal
Ik heb morgen mijn presentatie en het is inhoudelijk opzich wel goed gelukt volgens mij!
Dit topic mag dus wel gesloten worden denk ik? |
|
|
|
 |
Rianne999
|
Geplaatst: vr 23 apr 2010 11:04 Onderwerp: |
|
|
Yes! 7,5  |
|
|
|
 |
|