|
Auteur |
Bericht |
Nicky Jarigsma
Leeftijd: 42 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: zo 16 mei 2004 20:23 Onderwerp: Annotatie schrijven |
|
|
Hey mensen,
Heeft er hier iemand ervaring met en/of tips voor het schrijven van een annotatie? Ik krijg maandag het arrest waar ik een noot voor moet schrijven, maar de guidelines die in het onderwijs worden gegeven zijn niet bijzonder.
Waar moet ik op letten, hoe zouden jullie een noot schrijven? Ik moet het ding schrijven voor lezers op BD niveau, dus niet te technisch maar ik mag van een zekere voorkennis uitgaan natuurlijk.
Alle hulp is welkom!!
Knuffels,
Nicky |
|
|
|
|
Ramonkey
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: zo 16 mei 2004 23:15 Onderwerp: |
|
|
nou als ik een noot lees verwacht ik dat het duidelijk en en bondig weergeeft waar het in de zaak precies om ging...het belangrijkste er uit halen dus. Sommige arresten zijn bijna onmogelijk om te volgen, maar na het lezen van een noot is het arrest meestal veel toegankelijker omdat dit toch wat "simpeler" is uitgelegd. Dus daar vind je meteen een goed criterium. Verder zou ik kijken naar de theorie over de kernvraag van het arrest: zijn er recentelijk meerdere arresten gewezen waarin hetzelfde centraal stond?is de Hoge Raad omgegaan in zijn arrest?Wat is het standpunt in de literatuur over dit onderwerp?
Meer kan ik even niet bedenken...heb dan ook een lange nacht en weinig rust achter de boeg dus wie weet dat ik morgen nog wat bedenk...suc6 in ieder geval...je kan het natuurlijk altijd hier plaatsen en laten lezen door je medeforumers _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
|
Nicky Jarigsma
Leeftijd: 42 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 17 mei 2004 12:10 Onderwerp: |
|
|
Thanx voor die tips. Vooral het laten lezen door mijn medeforumers is een goed idee, zelf kijk je op een zeker moment overal over heen!! Ik krijg vanmiddag het arrest, waarschijnlijk laat ik dan nog wel een berichtje volgen...
Bedankt iig!
Knuffels |
|
|
|
|
|