|
|
| Auteur |
Bericht |
gertverburg
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 aug 2010 12:58 Onderwerp: Amortisatie overeenkomst (help) |
|
|
Hallo,
Twee jaar geleden ben ik bij een groot bedrijf gaan werken. Ik heb een opleiding gevolgd en hiervoor een amortisatie overeenkomst getekend. Bij vertrek binnen 12 maanden moet ik 15.000 euro terug betalen, binnen 24 maanden 50% hiervan ofwel 7500 Euro.
Nu mijn dillema, ik heb ontslag genomen, omdat ik dacht dat de twee jaar verstreken waren. Maar tot mijn schrik pas later opgemerkt dat de termijn pas ingaat na voltooing van de opleiding die circa 6 weken duurt. Ik stroom uit 1 okt 2010, maar de amortisatie duurt tot 15 okt (door die 6 weken die ik over het hoofd heb gezien)
Betekent dit dat ze mij kunnen dwingen alsnog die 7500 euro terug te betalen? Of zijn er misschien verzachtende omstandigheden? (wet van redelijkheid/ ik ga immers maar 2 weken te vroeg uit dienst en ga niet voor de concurrent werken). Welke kansen heb ik volgens het arbeidsrecht?
Verneem het graag
Gert Verburg |
|
|
|
|
 |
vraagteken77
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 13 aug 2010 10:33 Onderwerp: |
|
|
Begrijp dat je al hebt opgezegd en nu tot de ontdekking komt dat ze grond hebben om 7500,00 van jou te vorderen. Op zich logisch omdat een (particuliere) opleiding vaak erg duur kan zijn
Heb je hierover al een schrijven van je werkgever ontvangen? |
|
|
|
|
 |
|
|