|
Auteur |
Bericht |
casacosi
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 sep 2010 10:50 Onderwerp: Alleenrecht verkoop? |
|
|
Ik verkoop in mijn woonwinkel een bepaald type tafel. Nu heeft mijn leverancier dit product ook aangeboden bij de concurrent, op een steenworp afstand van mijn winkel, die dit ook heeft opgenomen in zijn assortiment.
Toen wij met dit product begonnen is er gesproken over een alleenrecht, het is echter nooit op papier gezet. Een gentlemen's agreement dacht ik, maar kennelijk denkt de leverancier daar anders over.
Wij verkopen dit product goed, hebben meerdere exemplaren in onze showroom, besteden er aandacht aan in reclames en op de website.
Mijn vraag: mag dit en is mijn enige uitvlucht hierin maar stoppen met dit product? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 30 sep 2010 14:26 Onderwerp: |
|
|
Als je het hebt afgesproken kun je dat in principe via de rechter afdwingen (tenzij de rechter de afspraak in strijd acht met de Mededingingswet!). Daarvoor zul je de afspraak echter wel moeten kunnen bewijzen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Wiebren
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 21 jan 2012 20:01 Onderwerp: |
|
|
Ik zit met het zelfde probleem, de leverancier zei dat ik de enigste verkoper was in de omgeving die dit merk zou verkopen. Met deze voorstelling heb ik dus een overeenkomst afgesloten met de leverancier. Nu bleek in de verkoop dagen dat ik niet de enigste was die het merk verkocht. Ik heb veel geïnvesteerd in de promotie van dit merk. Het gaat hier trouwens om vuurwerk. Quote: | Daarvoor zul je de afspraak echter wel moeten kunnen bewijzen. |
Wat voor bewijzen zou ik nodig hebben om sterk te staan bij de rechter? De leverancier erkent dat er een fout is gemaakt. |
|
|
|
 |
Wiebren
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 21 jan 2012 20:03 Onderwerp: |
|
|
verwijdert |
|