|
Auteur |
Bericht |
conimus
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 8:16 Onderwerp: Alimentatieherziening |
|
|
Goedemorgen,
Ik betaal sinds 2006 kinderalimentatie aan mijn ex-vrouw.
Nu ben ik onlangs afgekeurd door het UWV waardoor ik slechts 75% van mijn laatstverdiende loon ontvang.
Graag zou ik willen weten of- en hoe ik de kinderalimentatie kan laten herzien i.v.m. deze inkomstendaling?
Daarnaast woont de Poolse dochter van mijn huidige partner sinds 1,5 jaar bij ons en hebben wij sinds oktober 2010 zelf ook een dochtertje.
Is dit ook nog van invloed op onze draagkracht zodat de kinderalimentatie ook hierop kan worden herzien?
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 10:03 Onderwerp: |
|
|
Zowel je inkomensdaling als de geboorte van je kind zijn relevante omstandigheden op grond waarvan je een wijziging van de kinderalimentatie kunt verzoeken op basis van artikel 1:401 Burgerlijk Wetboek. Ga naar een familierechtadvocaat om je te laten voorlichten over de kansen. Evt kun je namen opvragen via het juridisch loket (www.hetjl.nl, 0900-8020) of bijv kijken op www.verder-online.nl
In welke provincie zoek je? |
|
|
|
 |
conimus
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 10:05 Onderwerp: |
|
|
sietske1980 schreef: | Zowel je inkomensdaling als de geboorte van je kind zijn relevante omstandigheden op grond waarvan je een wijziging van de kinderalimentatie kunt verzoeken op basis van artikel 1:401 Burgerlijk Wetboek. Ga naar een familierechtadvocaat om je te laten voorlichten over de kansen. Evt kun je namen opvragen via het juridisch loket (www.hetjl.nl, 0900-8020) of bijv kijken op www.verder-online.nl
In welke provincie zoek je? |
Overijssel (Deventer) |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 10:36 Onderwerp: |
|
|
Aan die kant van het land ken ik niemand om je aan te raden. Wellicht andere mensen hier op t forum wel? |
|
|
|
 |
lady4757
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 13:20 Onderwerp: alimentatieherziening |
|
|
Hoi,
zoek op internet naar zoek advocaat in overijssel en je kan zelfs in je eigen woonplaats zoeken. je kunt ook een gratis offerte laten maken via internet. Ook wij zijn zo bij onze advocaat in de NOP gekomen. succes want het is een lange weg (nu al 14 maanden bezig) |
|
|
|
 |
|