|
Auteur |
Bericht |
Lani
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 jun 2008 11:51 Onderwerp: Alimentatie (met terugwerkende kracht) |
|
|
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik net 13 was. Door de rechter is destijds een alimentatie vastgesteld van fl 200,- per maand. Mijn vader heeft door mij en mijn moeder onder druk te zetten, ervoor gezorgd dat ik het geld nooit heb ontvangen.
Inmiddels verwacht ik mijn eerste kindje en besef ik me hoe belangrijk de toekomst voor je eigen kind is. Ondertussen heb ik mij in schulden moeten steken om bijvoorbeeld te kunnen studeren, omdat mijn vader niet thuis gaf.
Kan ik nu nog iets ondernemen om hem met terugwerkende kracht het alimentatie te laten betalen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 14 jun 2008 14:04 Onderwerp: |
|
|
Je vader was tot je 21ste verplicht om bij te dragen aan je opvoeding en studie. Volgens mij bedraagt de verjaringstermijn in deze situatie 5 jaar (art. 3:324 lid 3 BW). Tenzij er tijdig is gestuit, lijkt de vordering nu verjaard te zijn.
Voor stuiting is nodig een daad van tenuitvoerlegging van de rechterlijke uitspraak (art. 3:325 BW). Ik ben bang dat er niet is gestuit.
Ik neem aan dat de uitspraak nog voor je 21ste is gedaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|