Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 11:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Advocaat doet weinig voor kortgeding
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
carbon



Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 15


BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010 11:09    Onderwerp: Advocaat doet weinig voor kortgeding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo beste medeforumers,

Het betreft een scheiding waarbij de dochter twee keer per maand een weekend bij de moeder hoort te zijn, helaas zorgt de ex ervoor dat het meisje niet bij de moeder kan zijn. Nu is er vanaf februari dit jaar een advocaat ingeschakeld, deze advocaat zou een kort geding aanspannen. Maar helaas deze advocaat heeft tot nu toe nog niets ondernomen, na een aantal keren gebeld te hebben doet de beste man nog niets, ook zijn er al een aantal mailtjes die kant opgestuurd waarin we vragen zo spoedig als mogelijk het kort geding aan te spannen, dit omdat ik mijn dochter nu al 4 maanden niet gezien heb. Een aantal weken geleden mijn beklag gedaan bij de betreffende advocaat, hij kwam met het verhaal dat deze zaak eerste prioriteit heeft, maar weer hoor ik helemaal niets!

Mijn vraag is hoe krijg ik mijn advocaat uit de luie stoel zodat hij de zaak aanspant?? Zijn er extra mogelijkheden bij een bond of de rechtbank zelf?? U begrijpt het al het geld is allang binnen, maar er moet ook nog gewerkt worden. wie heeft advies voor mij??

Met hartelijke groeten, Carbon.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De advocaat heeft vast een reden opgegeven voor zijn/haar gedrag, hoe luidde die?
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
carbon



Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 15


BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010 18:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Totaal geen reden dus. Meer van ja ik maak er nu werk van, maar nog niets dus. Maar weer bellen, maar dat schiet totaal niet op zo, bedoel voor een gewoon zaakje is dat niet zo erg maar hier hebben we het over het belang van kinderen. Wie heeft raad?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010 7:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vraag de deken te bemiddelen of draag de zaak over aan een andere advocaat. Betreft het een toevoeging?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010 10:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Vraag de deken te bemiddelen of draag de zaak over aan een andere advocaat. Betreft het een toevoeging?
Had jaren geleden zelf een zaak/simpele verdeling ervenrekening/verzoek rechtsbijstandsverzekering zuster/geen toevoeging/het hele verhaal op papier aangeleverd en opgedragen.
Hoorde daar vervolgens 3 maanden helmaal niets op/hield het zelf op vertrouwelijke kommunikatie.
Toch maar eens gebeld: bleek advokaar er gewoon helemaal niets aan te hebben gedaan; heel apart.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
carbon



Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 15


BerichtGeplaatst: zo 19 sep 2010 11:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het betreft een toevoeging. We zijn nu naar een andere advocaat gegaan en zij wil de zaak overnemen mits de toevoeging niet volgeschreven is, dat moet dus blijken de oude advocaat heeft maar 1 brief geschreven. We wachten het af.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
carbon



Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 15


BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zijn 2 toevoegingen, ik heb 2 maal een rekening moeten betalen. Na de brief met de tegenpartij en het kort geding aanspannen (wat nog niet gebeurt is). Nu blijkt de eerste toevoeging helemaal volgeschreven te zijn voor 1 brief!!!! De tweede toevoeging zijn ook al uren geschreven, maar er is nog niets gebeurt. Nu zou ik heel graag willen weten wie mijn toevoeging toekent in Rotterdam maar NOG belangrijker waar stuurt de advocaat zijn rekening heen???

Als deze advocaat voor jan joker uren schrijft voor de overheid is hier dan aangifte tegen te doen?

Het betreft een advocaat uit Spijkenisse (rechtbank Rotterdam).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 551


BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010 23:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

toevoegingen worden verstrekt door de raad voor rechtsbijstand, www.rvr.org
wellicht kun je hen om opheldering vragen. maar als het goed is krijg je van alle correspondentie tussen rvr en advocaat een kopietje.

je kunt ook klagen bij de deken van het arrondissement, zie www.advocatenorde.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010 5:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de advocaat klaagt dat een toevoeging volgeschreven is, dan vraagt u het beste een urenspecificatie. Voor de RvR dien je als advocaat rekening te houden met een maximale tijdsbesteding van 3 uren per punt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
carbon



Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 15


BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2010 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een bericht gestuurd naar de advocatenorde, gelijk bericht terug dat ze de zaak gaan onderzoeken Very Happy Nader bericht volgt wel als het afgerond is.

Carbon.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
carbon



Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 15


BerichtGeplaatst: di 14 dec 2010 21:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jaaa joepie Laughing

Een bericht van DEKEN VAN DE ORDE VAN ADVOCATEN gekregen vandaag.
De zaak is onderzocht en de orde vind de klacht gegrond, de advocaat heeft te weinig gedaan en de advocaat geeft gedeeltelijk toe blijkt in het onderzoek. Orde van advocaten ontraad mij een klacht in te dienen bij de Raad van Discipline te Den haag als de advocaat schriftelijk zijn excuses aanbied, anders is er de mogelijkheid om bij de tuchtrechter verhaal te halen. De uren van de toevoeging zal verdeeld worden tussen de oude en de nieuwe advocaat. De nieuwe advocaat staat in principe te popelen om alsnog een kortgeding aan te spannen afhankelijk van de overgebleven uren, nouja wat bijbetalen is natuurlijk ook wel ok. Eindelijk erkenning!! Daar zijn we HEEL erg blij mee Laughing

Afwachten, waarschijnlijk toch nog naar de Raad van Discipline, aan een excuses van de advocaat heb ik mijn kinderen nog niet natuurlijk. We laten het even berusten.

Dank voor alle advies van hier, word vervolgd.

Carbon.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2010 8:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

carbon schreef:
De nieuwe advocaat staat in principe te popelen om alsnog een kortgeding aan te spannen afhankelijk van de overgebleven uren, nouja wat bijbetalen is natuurlijk ook wel ok.

Nee, bijbetalen bij een toevoeging is *niet* OK, het is in strijd met onze gedragsregels.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
carbon



Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 15


BerichtGeplaatst: do 13 jan 2011 22:39    Onderwerp: van den Berg advocaat Spijkenisse Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allen,

De Orde van Advocaten heeft ons in het gelijk gesteld, Orde van Advocaten had aangegeven dat de advocaat zijn excusses moest aanbieden, dit heeft de oude advocaat niet gedaan, de zaak is nu voorgelegd aan de Orde van Dissipline op advies van Orde van Advocaten.

Nu blijkt ook nog eens dat de tegen partij een stopzetting in de omgangsrecht heeft aangevraagd in oktober afgelopen jaar, maar ik had in mei gevraagd een kort geding aan te spannen tegen de tegenpartij, dit heeft de oude advocaat van den Berg in Spijkenisse dus niet gedaan! Punt is dat we nu met 1-0 achterstaan, ik heb me nu alleen nog te verdedigen, terwijl ik graag de aanval had geopend.

Afwachten op de Orde van Dissipline..wij zijn benieuwd.

Word vervolgt!


Laatst aangepast door carbon op di 08 feb 2011 14:10, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RonnyJ



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 338


BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 16:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

carbon schreef:
De zaak is onderzocht en de orde vind de klacht gegrond, de advocaat heeft te weinig gedaan en de advocaat geeft gedeeltelijk toe blijkt in het onderzoek.


Aan welke cirteria toetst de orde?
_________________
Peruse or perish!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
carbon



Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 15


BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2011 17:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

16 mei komt de zaak voor bij het Paleis van Justitie in Den Haag om 13.40 uur. Helemaal spannend natuurlijk, daarna schade vergoeding zien te krijgen.

Word vervolgd .. Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds