Visje24
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 20 dec 2012 15:01 Onderwerp: Advies |
|
|
Ik zit met de volgende casus:
Als directeur van APS wend ik mij tot u. APS is een klein Nederlands vervoerbedrijf dat
grondstoffen voor verffabrieken vervoert door heel Europa. Al geruime tijd voert APS opdrachten
uit voor de verffabriek EMCOOF B.V. Bij de laatste levering aan EMCOOF, ongeveer zes weken
geleden, is de vrachtwagen waarin de grondstoffen zich bevonden gekanteld. Voor de schade
die EMCOOF daaraan stelt te hebben geleden houden zij APS aansprakelijk. Ze zijn zelfs een
procedure gestart tegen ons. We moeten nog een advocaat inschakelen om ons in die procedure
te verweren. Nu is er alleen een deurwaarder langs geweest gisteren die beslag heeft gelegd op
de inmiddels herstelde vrachtwagen. De vrachtwagen hebben wij afgelopen vrijdag weer terug
gekregen nadat deze geheel gerepareerd is. We hebben de vrachtwagen laten repareren om
deze verkoopklaar te maken, want we hadden een gegadigde ervoor. Het is voor ons van het
allergrootste belang dat we deze vrachtwagen kunnen verkopen. Het gaat niet erg best in onze
branche en deze inkomsten hebben we echt broodnodig. Te meer omdat we onvoldoende ritten
hebben en ook nog een andere vrachtwagen zo goed als stil hebben staan. Het belachelijke is
ook dat EMCOOF helemaal geen vordering heeft op ons, want in de overeenkomst van opdracht
die wij met EMCOOF hebben gesloten is APS juist van iedere aansprakelijkheid betreffende het
vervoer van de grondstoffen uitgesloten. In de overeenkomst staat dat APS alleen aansprakelijk
is als er sprake is van roekeloosheid aan de zijde van APS. Nou, van roekeloosheid is helemaal
geen sprake geweest, want onze chauffeur heeft zeer netjes gereden, maar is overvallen door
zeer slechte weersomstandigheden en een veranderde verkeerssituatie.
Kunt u mij adviseren wat ik kan ondernemen?
Ik dank u bij voorbaat voor uw advies en zie uw brief en rekening tegemoet.
Kan iemand mij hiermee helpen? |
|