Oerogoeroe
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 17:27 Onderwerp: Advies gevraagd bijna 2 jaar ziek |
|
|
Hallo ,
Wegens lichamelijke klachten heb ik mij in 2008 ziek moeten melden. Voorafgaande aan mijn ziekmelding heb ik mij wegens deze klachten vaker ziek moeten melden, en hieruit zijn vanuit de werkgever stappen ondernomen, die mij hierbij zwaar onder druk gezet heeft.
Naast mijn lichamelijke klachten kreeg ik hierdoor ook veel stress en overspannenheid..
Tijdens gesprekken met werkgever is er door leidinggevrenden veel geintimideerd. Nadat ik mij dus de laatste x ziek gemeld heb, en op gesprek werd geroepen, dwong men mij om richting tweede spoor re-integratie te kijken. Voor mij was toen al duidelijk, dat men van mij af wilde. Nu bijna 2 jaar later lijkt terugkeer in oude functie niet haalbaar, vanaf begin heeft de werkgever ook aangegeven geen passend werk voor mij te hebben.
Nu ben ik aan het re-integreren maar ook dit gaat niet. Veel klachten en stress, waarbij ik niet in staat ben om normaal te kunnen functioneren. Wat mij zelf frustreert is dat mijn werkgever zegt geen passend werk te hebben, en dat zij een situatie rondom mij gecreerd hebben waarin ik niet meer kan functioneren.
Uit de gesprekken die ik gevoerd heb blijkt dat er een verstoorde werkrelatie is ontstaan, maar dit is in de verslag legging nooit echt naar voren gebracht door de werkgever. Ik heb zelf het gevoel dat werkgever mij via een achterdeur wil lozen.
Voor mij is het nog maar de vraag of ik al dan niet voor wia of wga in aanmerking kom.
Mijn vraag : Stel dat werkgever na 2 jaar ziekte mijn ontslag aan vraagt, moet ik mij dan ten allertijde verweren tegen mijn ontslag.
Kan een werkgever na 2 jaar ziekte de loondoorbetaling ook stoppen, zonder dat je hierbij ontslagen wordt, zodanig dat je geen uitkering krijgt. |
|