|
Auteur |
Bericht |
amsterdam87
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 aug 2012 12:16 Onderwerp: Abonnement opzeggen na zgn. 'vernieuwd contract' |
|
|
Geachte dames, heren,
Wegens verhuizing wil ik graag mijn abonnement bij de sportschool opzeggen. Ik heb mijn eerste contract in januari 2011 afgesloten. Een jaar later is mij aangeboden een nieuw contract af te sluiten, dus uitdrukkelijk geen verlenging. Vanwege de geboden korting op het nieuwe abonnement leek mij dit een prima deal.
Nu ben ik bekend met de zgn. Wet van Dam, wat regelt dat je een contract na een vol jaar per maand mag opzeggen.
Mijns inziens is het nieuwe contract feitelijk een verlenging van het vorige: ik ben onafgebroken lid gebleven van de sportschool en behalve de abonnementsprijs zijn er geen voorwaarden veranderd.
Sta ik in mijn recht om met één maand op te zeggen, met de bovengenoemde redenering in het begeleidend schrijven?
Hartelijk dank voor uw aandacht,
vriendelijke groet,
Amsterdam87 |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 13 aug 2012 12:26 Onderwerp: |
|
|
Nee, de wet van dam geldt alleen in geval van stilzwijgend verlengde abonnementen.
Daar is in uw geval geen sprake van. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
|
|
|
 |
|