Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 16:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Abbonement opzeggen
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EppoNL

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 14:09    Onderwerp: Abbonement opzeggen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn hosting provider. Vorig jaar had ik namelijk een factuur gekregen voor mijn domein naam en hosting. Na wat heen en weer gemailt is de domein naam verwijderd van de factuur, aangezien die al een geruime tijd ergens anders was onder gebracht en dus niet meer bij hun. Tevens heb ik toen gevraagd hoe ik mijn hosting kon opzeggen, aangezien ik het toch niet meer gebruik. Hierop kreeg ik te horen dat ik dat via de post moest doen.

Ik heb toen dus een brief geschreven met daarin dat ik de hosting met ingang van het nieuwe jaar wil opzeggen (helaas heb ik de brief niet aangetekend verzonden aangezien het ging om een €12,- hosting en daarvoor €7,50 verzendkosten te betalen zag ik toen niet zitten.), maar nu kreeg ik van de week weer de factuur in mijn mail box met daarop weer de domein naam. Na een paar keer heen en weer mailen komt het er nu op neer dat het bedrijf vind dat hun niks fout hebben gedaan en dat ik gewoon moet betalen. Is dat echt zo en moet ik gewoon betalen of heb ik gelijk en is het contract gewoon ontbonden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Mvg Remco
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 23:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het contract is geldig beëindigd (als je dat tijdig en volgens de geldende voorwaarden hebt gedaan), maar je probleem is dat je dat niet keihard kunt bewijzen.

Je kunt nog wel wat babbelen over de ontvangsttheorie (een verklaring krijgt haar werking op het moment dat die de ontvanger bereikt en met de post lukt dat gewoonlijk wel binnen 2 dagen, 3:37 lid 3 BW), maar ik denk dat je er niet echt uitkomt.

Vanwege de hoogte van het bedrag zou ik ze voorstellen of ze accoord willen gaan met die middenweg: jij 6 euro betalen en dan klaar.

Tip: verstuur de volgende keer de opzeggingbrief ook per fax en maak een printje van de verzendbevestiging. Soms kan dat zelfs met een deel van de tekst van de fax er op. Dan sta je iets beter.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als zij ontkennen een opzegging binnengekregen te hebben en jij niet kunt bewijzen dat zij de brief ontvangen hebben, dan kun je je er niet op beroepen dat het abonnement opgezegd is.

Leeftijd: 58
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 21:05    Onderwerp: opzegtermijn van 2 maanden, mag dat? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

Als ik mag inhaken met mijn ''probleem''.

Ik zit namelijk in dezelfde situatie.
In Februari schriftelijk opgezegd en krijg nu een factuur voor volgend termijn.

Gebeld met ze, maar er is daar niets te vinden van een opzegging dus wordt derhalve stilzwijgend verlengd.
Niet aangetekend verstuurd.......... Sad

Maar toen ik zei dat ik dan nu direkt (per email) ging opzeggen (nieuwe periode start pas 15-11-2007) omdat dit mijns inziens binnen een redelijk termijn is (kleine 7 weken voor einde oude contract), werd mij gezegd dat er in de voorwaarde staat dat je minimaal 2 maanden van te voren moet opzeggen.

Is dit wettelijk te onderbouwen door de webhost of is dit een onredelijk en niet billijk termijn voor een opzegging van een webhosting.
1 Maand voor beëindiging moet toch meer dan voldoende zijn?

Wel doordacht mij te factureren 8 dagen na ''overschrijding'' van de 2 maanden opzegtermijn, dit lijkt mij niet in orde en over nagedacht.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Richard
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2007 8:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dit mag.
Dat ze 8 dagen na overschrijding van de opzegtermijn factureren lijkt mij juist logisch. Dan heeft het bedrijf het overzicht van wie er (op tijd) heeft opgezegd en wie er verlengt.
roadrunner391

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 13:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wilde ook graag even inhaken:
Ik heb een contract afgesloten voor een bepaalde tijd, expliciet aangegeven welk bedrag en op welke datum geld afgeboekt mag worden (voor contractsduur). Dit alles is contracuteel vastgelegd.
Ik heb schriftelijk opgezegd, maar heb hier helaas geen bewijs van. Nu wordt er na contractseinde nog steeds geld afgeboekt en bovendien een hoger bedrag dan in het contract stond.
Welke stappen kan ik nu ondernemen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 19:58    Onderwerp: Re: opzegtermijn van 2 maanden, mag dat? Reageer met quote Naar onder Naar boven

GAPPESTEIN schreef:
In Februari schriftelijk opgezegd en krijg nu een factuur voor volgend termijn.

Gebeld met ze, maar er is daar niets te vinden van een opzegging dus wordt derhalve stilzwijgend verlengd.

Een (1) filmpje maken waarin te zien is dat de brief in envelop en op de bus doet doet lijkt mij voldoende.

GAPPESTEIN schreef:

Een reactie binnen twee weken vragen is goed bewijs.

GAPPESTEIN schreef:
Is dit wettelijk te onderbouwen door de webhost of is dit een onredelijk en niet billijk termijn voor een opzegging van een webhosting.
1 Maand voor beëindiging moet toch meer dan voldoende zijn?

De bewijslast licht bij jou. Deze wordt omgedraaid wanneer de opzeg termijn langer is dan drie maanden. Een reden waarop deze onredelijk bezwarend zou kunnen zijn is je al enige tijd geen gebruik meer maakte van het abonnement en dit voor de tegenpartij duidelijk was. Dat laatste lijkt me hier lastig.

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 21:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Het contract is geldig beëindigd (als je dat tijdig en volgens de geldende voorwaarden hebt gedaan), maar je probleem is dat je dat niet keihard kunt bewijzen.

Met een kopie van de verstuurde brief sta je nog vrij sterk.
Er is jurisprudentie over maar het naadje van de kous weet ik niet helaas.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

roadrunner391 schreef:
Ik heb schriftelijk opgezegd, maar heb hier helaas geen bewijs van. Nu wordt er na contractseinde nog steeds geld afgeboekt en bovendien een hoger bedrag dan in het contract stond.
Welke stappen kan ik nu ondernemen?

Praktisch gezien kun je storneren: je bank opdracht geven de automatische incasso terug te draaien. Dit moet binnen 4 weken gebeuren.

Juridisch gezien zit je nog aan het contract (en dus ook betaling) vast als er niet (op de juiste wijze) is opgezegd. Als het bedrijf waar je het abonnement hebt betwist dat jij hebt opgezegd, rust in beginsel de bewijslast van dat opzeggen op jou. Dan moet je aantonen dat jouw opzegging het bedrijf (tijdig) heeft bereikt. Dat valt waarschijnlijk niet mee. (Als het bedrijf de opzegging niet betwist is er uiteraard geen probleem, dan is het abonnement gewoon beëindigd.)

In dit geval is het interessant dat het bedrijf een hoger bedrag heeft afgeboekt dan normaal. Het bedrijf heeft dus iets uit te leggen. Dat kun je mogelijk gebruiken mocht het bedrijf betwisten dat jij hebt opgezegd. Als het bedrijf geen verklaring heeft voor de verhoging, dan zou je kunnen suggereren dat het iets te maken moet hebben met jouw opzeggingsbrief, die blijkbaar niet op de juiste manier is verwerkt. Ik kan me voorstellen dat de bewijslast dan verschuift naar het bedrijf.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds