|
Auteur |
Bericht |
BernieC
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 dec 2013 12:45 Onderwerp: Aanvulling van eis relatieve bevoegdheid |
|
|
Ik heb een verzoekschrift ingediend bij de kantonrechter waarbij een belanghebbende een verweerschrift heeft ingediend. Deze zaak speelt bij kantonrechter in rayon A. Nu wil ik mijn verzoek aanvullen tegen de belanghebbende. Die aanvulling zou normaal gesproken dienen voor de kantonrechter in het rayon van de belanghebbende die het verweerschrift heeft geschreven, dus in rayon B. Kan toch de kantonrechter in rayon A kennis nemen van mijn aanvullende verzoek? Of moet je dan weer een nieuwe procedure beginnen? |
|
|
|
 |
ArneL
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 dec 2013 17:48 Onderwerp: |
|
|
De term 'rayon' is wat ongewoon, maar ik begrijp dat de basisregels van art. 262 Rv hier niet van toepassing zijn?
art. 262 sub a Rv schreef: | Tenzij de wet anders bepaalt, is bevoegd:
a. de rechter van de woonplaats van hetzij de verzoeker of één van de verzoekers, hetzij één van de in het verzoekschrift genoemde belanghebbenden dan wel, als zodanige woonplaats in Nederland niet bekend is, de rechter van het werkelijk verblijf van één van hen. |
|
|
|
|
 |
BernieC
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 dec 2013 19:12 Onderwerp: |
|
|
Meer in detail: het verzoek is gedaan bij rechtbank Haarlem. Woonplaats verzoeker. Een bewindvoerder maakt bezwaar en meldt zich als belanghebbende. Nu willen we onze eis uitbreiden bij deze kantonrechter. Normaal zou deze eis moeten worden ingediend bij rechtbank woonplaats bewindvoerder.(rechtbank Zwolle) Echter, we zijn nu bij de rechtbank verzoeker. Kan de rechtbank Haarlem deze aanvulling eis meenemen? |
|
|
|
 |
|