|
Auteur |
Bericht |
1e_jaars_fiscaal_recht
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 125
|
Geplaatst: di 19 dec 2006 14:17 Onderwerp: Aansprakelijkheidsrecht :: Franchise? |
|
|
Wat was bij aansprakelijkheidsrecht 'franchise' ook al weer? Ik weet dat we dat tijdens de werkgroepen behandeld hadden en dat het niks te maken had met franchising (zoals bijv. Mcdonalds). Deze term komt ook terug in artikel 6:173 lid 2 sub b, BW . Kunnen jullie mij verder helpen.
Dankje!!!
Laatst aangepast door 1e_jaars_fiscaal_recht op di 19 jun 2007 14:44, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 19 dec 2006 14:44 Onderwerp: |
|
|
Zie afdeling 3 van titel 3 waarnaar door art 6:173 lid 2 sub b verwezen wordt. Het gaat om het bedrag genoemd in art 6:190 lid 1 sub b, waaronder schade toegebracht door een gebrekkig produkt aan een andere zaak niet op grond van produktaansprakelijkheid vergoed wordt.
Het is blijkbaar nog niet uitgemaakt of bij een schade van EUR 501, dus 1 euro boven de franchise, nu 1 euro of 501 euro vergoed dient te worden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
1e_jaars_fiscaal_recht
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 125
|
Geplaatst: di 19 dec 2006 14:51 Onderwerp: |
|
|
Thanks!,
nu weet ik het weer!!!
Mijn werkgroep docente zei, in geval van een bedrag van 501 (>500) dient het volledige bedrag te worden vergoed. Dus alle 501 euro's. Als het bedrag minder is dan 500, dan hoeft niets vergoed te worden. Zo werkt het, als ik mij niet vergis.
Nogmaals dank! |
|
|
|
 |
Pax et iustitia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 22 dec 2006 16:05 Onderwerp: |
|
|
Klopt.
Alleen bij het tentamen ging het niet om franchise maar om letselschade 6:190 lid 1 sub a BW. Hopelijk ben je er niet ingestonken ( het ging niet om zaakschade). _________________ Pecunia omnia vincit |
|
|
|
 |
1e_jaars_fiscaal_recht
|
Geplaatst: di 26 dec 2006 16:36 Onderwerp: |
|
|
Nee klopt. Gelukkig niet. Hoe ging jouw tentamen over het algemeen? Vond je het een beetje te doen? |
|
|
|
 |
Pax et iustitia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 09 feb 2007 0:09 Onderwerp: |
|
|
Beetje late reactie, ik had een 7. U? _________________ Pecunia omnia vincit |
|