|
Auteur |
Bericht |
IBMS-Jasper
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: ma 15 dec 2008 19:30 Onderwerp: Aansprakelijkheids probleem |
|
|
Geachte meneer/mevrouw,
Ik zal mij eerst even voorstellen; Ik ben een eerste jaars student aan de HanzeHogeschool te Groningen en studeer International Business and Management School. Voor deze opleiding moet ik, samen met een projectgroep, een ondernemingsplan schrijven met een 'legal plan'. En omdat ik geen rechten studeer heb ik een vraag.
Ik zou eerst even de situatie uitleggen; Wij zijn een Weddingplanner en wij hebben een contract met leverancier dat zij producten afleveren bij onze klant. En wij hebben een contract met de klant welke producten en/of services zij willen. De rekening gaat ook direct van leverancier naar klant.
De vraag is; Als de leverancier de goederen niet leveren zijn wij als weddingplanner dan aansprakelijk of zijn de leveranciers aansprakelijk?
Met vriendelijke groet,
Jasper |
|
|
|
 |
Wenro
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 15 dec 2008 21:43 Onderwerp: |
|
|
jullie hebben een overeenkomst met de klant dus jullie zijn degenen die niet nakomen en daarvoor aansprakelijk zijn. Jullie hebben ook een overeenkomst met de leverancier, dus de leverancier is jgens jullie aansprakelijk voor eventuele schade die voortvloeit uit het niet nakomen van die overeenkomst.
Kort samengevat: jullie zijn aansprakelijk en moeten eventuele schadevergoeding betalen. Deze schade kunnen jullie dan weer trachten te verhalen op de leverancier.
Afhankelijk van de concrete omstandigheden van het geval kan e.e.a. gecompliceerder komen te liggen, maar dit is het uitgangspunt. Het is zaak dat de contracten goed in elkaar zitten om zo veel mogelijk risico's af te dekken. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 15 dec 2008 22:53 Onderwerp: |
|
|
Kijk ook even naar titel 7 van boek 7 BW _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|