|
Auteur |
Bericht |
Tom.
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 18:08 Onderwerp: Aansprakelijkheid |
|
|
Ik heb een vraag gekregen bij een project dat ik moet maken. Alleen nu weet ik niet wat het antwoord is. De producent van de wijn is niet bekend en ik moet erachter komen wie aansprakelijk is.
de vraag luidt als volgt:
Slokop is onwel geworden tijdens een wijnproeverij van een wijnhandel. de wijnhandel importeert veel wijnen uit verschillende landen.
Het onwel worden van Slokop is veroorzaakt door één van de wijnen die hij heeft gedronken op de
wijnproeverij; zo is gebleken uit door het ziekenhuis verricht onderzoek. Het probleem is echter dat
hij tenminste 14 verschillende wijnen heeft gedronken, Europese en niet-Europese wijnen.
Slokop stelt Soif aansprakelijk voor de door hem geleden schade op grond van smart en gederfde
levensvreugde. Wat Slokop betreft is er hier duidelijk sprake van productenaansprakelijkheid.
Is de wijnhandel aansprakelijk? |
|
|
|
 |
Nobility
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 22:06 Onderwerp: |
|
|
Huiswerkvraag.
Eerste antwoord is dan gelijk: wat zou je daar zelf invullen behalve weet ik niet? Denk jij dat de wijnproeferij aansprakelijk is? |
|
|
|
 |
Tom.
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 22:41 Onderwerp: |
|
|
Nobility schreef: | Huiswerkvraag.
Eerste antwoord is dan gelijk: wat zou je daar zelf invullen behalve weet ik niet? Denk jij dat de wijnproeferij aansprakelijk is? |
Ik loop vast op dit gedeelte:
De producent van de wijn is aansprakelijk, alleen de producent van de wijn is niet bekend. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: di 22 jun 2010 1:32 Onderwerp: |
|
|
Art. 6:187 BW maar eens goed doorlezen dan.
Ook art. 6:193 BW zou van belang kunnen zijn (al denk ik niet dat de makers van de casus die kant op willen).
Een weet je zeker dat de schade die Slokop vergoed wil zijn, ook wel echt voor vergoeding in aanmerking komt voor vergoeding op grond van productenaansprakelijkheid? |
|
|
|
 |
Tom.
|
Geplaatst: di 22 jun 2010 9:36 Onderwerp: |
|
|
Oke bedankt! ik ben er uit. |
|