|
Auteur |
Bericht |
claudia2
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 28 jul 2013 14:02 Onderwerp: Aansprakelijk stellen van verzekeringagente |
|
|
Hallo.
Twee jaar geleden kochten wij als begint zzp er een loods. Deze aankoop is via onze verzekeringsagente geregeld. De lening en het taxceren van ons huis . Alle verzekeringen lopen bij haar . We hebben haar toen verteld dat we er kozijnen etc gaan maken. Maar nu is er donderdag ingebroken en blijkt nu dus dat er niets is verzekerd. Ze was vergeten te vermelden dat we een aparte inboedelverzekering hadden moeten afsluiten voor het daar gestalde materiaal . Nu wil haar dus aansprakelijk stellen maar wat zijn me rechten ? |
|
|
|
 |
claudia2
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 28 jul 2013 15:24 Onderwerp: Aansprakelijk stellen van verzekeringagente |
|
|
Hallo.
Ik heb op het internet iets gevonden over de zorgplicht van je verzekering.
Maar kom er niet helemaal uit . Want ook zowel prive en zakelijk loop alles dus daar ook de boekhouding. En we zitten er al jaren dus hoever zal de zorgplicht gaan? Of moet ik informeren bij een andere verzekeringsmaatschapij ? |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 29 jul 2013 21:09 Onderwerp: |
|
|
Of u uw tussenpersoon aansprakelijk kunt stellen is afhankelijk van de mededelingen die zij over uw verzekering(en) heeft gedaan. Maar als u gewoon de polisbladen van haar heeft ontvangen, kan ik mij nauwelijks voorstellen dat de tussenpersoon aansprakelijk is. Op die polisbladen staat immers duidelijk aangegeven welke objecten waarvoor zijn verzekerd. U had dan zelf moeten begrijpen dat u uw inboedel apart had moeten verzekeren. |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 jul 2013 10:28 Onderwerp: |
|
|
Een eventuele aansprakelijkheid zal moeten blijken, kunnen bewijzen. Als die opdracht tot verzekeren schriftelijk is afgegeven dan is er een basis voor aansprakelijkstelling. Is dit niet bewijsbaar opdracht gegeven dan lijkt het me tamelijk moeilijk worden. |
|
|
|
 |
|