|
Auteur |
Bericht |
Ov
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 07 sep 2010 19:45 Onderwerp: Aanrijding |
|
|
hallo
graag wou ik wat advies en weten wat er kan gaan gebeuren.
vorige week is er een aanrijding geweest tussen 2 bestuurders
bestuurder 1 = een auto
bestuurder 2 = een scooter
deze 2 rijden achter elkaar scooter achter de auto.
deze 2 bestuurders kennen elkaar maar gaan niet positief met elkaar om.
vervolgens begint begint de auto te slingeren waardoor de scooter probeert te wijken.
dan remt de bestuurder in ene vol uit waardoor de scooter het niet meer kan beremmen en achter op de auto rijd
de bestuurder van de scooter komt ten val en beland in de berm
en de scooter blijft op de weg
daarna zet de bestuurder van de auto hem in ze achteruit rijd daarna nog is achteruit deels over de scooter heen en gaat er daarna vol gas vandoor.
naar mijn weten doorrijden na aanrijding wat een misdrijf is
nou is er om 18:45 112 gebeld
nog geen 3 minuten daarna ben ik gebeld en ben er met spoed heen gegaan
en kom langs het huis van de dader ( die bij ons bekend is )
10 minuten na het eerste telefoontje na 112 staat de politie bij de dader op de stoep.
uit eindelijk bij het vierde telefoontje naar 112 om 19:20 waar we tehoren kregen dat er geen melding stond van het ongeval/aanrijding
komt er na 10 minuten 19:30 een ambulance en een politie auto met 2 agenten
verhaal uitgelegd wat er gebeurd is bestuurder van de scooter is onderzocht standaard procedure
nou zijn er GEEN fotos genomen van het incident slip sporen scooter beschadiging op het wegdek etc etc etc
ook is de dader niet gearresteerd
dit vind ik allemaal maar een beetje raar en vind het lax hoe er met de situatie is omgegaan.
heeft iemand misschien advies en tips wat wij het besten kunnen gaan doen
en wat wij kunnen verachten wat er met de bestuurder van de auto zal gebeuren ?
Mvg
Ov ( familie van de scooter bestuurder ) |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 08 sep 2010 1:12 Onderwerp: |
|
|
Aangifte doen van wat er gebeurd is (gevaarzettend rijgedrag, opzettelijk aanrijden en doorrijden na aanrijding of iets dergelijks, bespreek met de politie wat mogelijk is) lijkt me stap 1.
Niks verwachten is het beste.
Afwachten is beter dan verwachten.
Neem contact op met de verzekering van de scoetoebestuurder en vraag hoe de schade vergoed gaat worden. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Ov
|
Geplaatst: wo 08 sep 2010 22:23 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | Aangifte doen van wat er gebeurd is (gevaarzettend rijgedrag, opzettelijk aanrijden en doorrijden na aanrijding of iets dergelijks, bespreek met de politie wat mogelijk is) lijkt me stap 1.
Niks verwachten is het beste.
Afwachten is beter dan verwachten.
Neem contact op met de verzekering van de scoetoebestuurder en vraag hoe de schade vergoed gaat worden. |
schade aan de scooter word hoe dan ook vergoed die is all risk maar gaan er vanuit dat de tegen partij daar voor op gaat draaien.
aangifte moet nog gedaan worden aangezien dat op afspraak moet.
afwachten probeer ik maar
is nog wel is lastig wetende dat de dader 1,3 Km verderop woont |
|
|
|
 |
KMvdB
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 71
|
Geplaatst: do 09 sep 2010 9:23 Onderwerp: |
|
|
Als de dader zo dicht bij woont, is een foto van de mogelijke schade aan de achterkant van zijn/haar auto misschien wel makkelijk om te hebben. Voordat dit gerepareerd kan worden... ivm eventuele ontkenning van het voorval door de dader... |
|
|
|
 |
Ov
|
Geplaatst: zo 19 sep 2010 15:21 Onderwerp: |
|
|
politie was 10 minuten na het ongeluk ter plaatse bij de dader dus dat is bekend |
|
|
|
 |
|