Silverpacer
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 02 mei 2012 22:19 Onderwerp: Aangifte inzake discriminatie |
|
|
Besten (aankomende) juristen,
Van 2006 t/m 2010 heb ik mij geregeld aangemeld. Ik kreeg een bevestiging, maar nooit een uitnodiging. Nadat ik heb geïnformeerd welke reden ten grondslag lag aan de beslissing om mij niet uit te nodigen. Dit was mijn handicap. Eind 2010 heb ik mij weer aangemeld. Dit keer werd ik wel uitgenodigd. Dit was een verhaal agressief gesprek vanuit de onderwijsinstelling. In dit gesprek werd overduidelijk dat ze een negatieve ervaring hebben met mensen met een handicap en dat ze personen met een handicap stelselmatig en doelbewust weigeren op grond van zijn/haar handicap.
Ik heb aangifte gedaan van discriminatie op grond van een lichamelijke handicap tegen deze onderwijsinstelling. Echter heb ik hier wel lang over getwijfeld over het doen van aangifte. Gelet op de Aanwijzing discriminatie (2007A010), alsmede de Richtlijn voor strafvordering discriminatie (1999R007), heb ik een vraag.
Wat staat de onderwijsinstelling en wat zullen de gevolgen hiervan zijn inzake strafvordering? _________________ Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|