|
Auteur |
Bericht |
Keano
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 15
|
Geplaatst: di 28 jan 2014 19:47 Onderwerp: Aangetekend lege ingebrekestelling |
|
|
Op basis van 4:15 jo 4:17 verbeurt het bestuursorgaan een dwangsom bij niet tijdig een besluit nemen. Er dient wel een ingebrekestelling te worden gestuurd. Is het in de praktijk mogelijk om een aangetekend lege enveloppe te sturen, zodat geen slapende honden wakker worden gemaakt?
Bewijstechnisch kan de aanvrager een igs opstellen, om deze in een later stadium aan de rechter te tonen en stellen dat hij die brief verstuurd heeft.
Of zie ik hier iets over het hoofd?
Gr. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 28 jan 2014 20:05 Onderwerp: |
|
|
Ja, je ziet over het hoofd dat dit
1. tegen de wet is
2. bewijsproblemen met zich mee kan gaan brengen. |
|
|
|
 |
Keano
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 15
|
Geplaatst: di 28 jan 2014 21:47 Onderwerp: |
|
|
svdongen schreef: | Ja, je ziet over het hoofd dat dit
1. tegen de wet is
2. bewijsproblemen met zich mee kan gaan brengen. |
Dus het kan wel?
Voor een kwaadwillende maakte jouw eerste punt waarschijnlijk niet zoveel uit. En welk bewijstechnische problemen levert dat op? |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 29 jan 2014 11:20 Onderwerp: |
|
|
De manier voor de gemeente om zich tegen dergelijke acties te wapenen is nadat er aangetekend een lege envelop is bezorgt de afzender dat per post/email mee te delen met het verzoek alsnog de bedoelde inhoud te sturen.
Als de gemeente eerdere ervaringen heeft met dergelijke praktijken zal zij daar dit of een soortgelijk systeem voor hebben. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 29 jan 2014 12:06 Onderwerp: Re: Aangetekend lege ingebrekestelling |
|
|
Keano schreef: | Op basis van 4:15 jo 4:17 verbeurt het bestuursorgaan een dwangsom bij niet tijdig een besluit nemen. Er dient wel een ingebrekestelling te worden gestuurd. Is het in de praktijk mogelijk om een aangetekend lege enveloppe te sturen, zodat geen slapende honden wakker worden gemaakt?
Bewijstechnisch kan de aanvrager een igs opstellen, om deze in een later stadium aan de rechter te tonen en stellen dat hij die brief verstuurd heeft.
Gr. |
Kijk en dit soort mensen zorgen er nu voor dat de openbaarheid van bestuur weer losgekoppeld wordt van de dwangsom. Hoe goed die koppeling ook is voor mensen die het echt nodig hebben in hun strijd tegen de overheid.
Bewijs vervalsen om zo veel mogelijk gemeenschapsgeld te beuren. Ik heb wel een paar woorden over je te zeggen, maar dat soort woorden zorgen er op sommige fora voor dat je geband wordt, dus laat ik die maar achterwege laten. |
|
|
|
 |
jeroen1989
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 168
|
Geplaatst: wo 29 jan 2014 15:40 Onderwerp: Re: Aangetekend lege ingebrekestelling |
|
|
A.Verkerk schreef: | Keano schreef: | Op basis van 4:15 jo 4:17 verbeurt het bestuursorgaan een dwangsom bij niet tijdig een besluit nemen. Er dient wel een ingebrekestelling te worden gestuurd. Is het in de praktijk mogelijk om een aangetekend lege enveloppe te sturen, zodat geen slapende honden wakker worden gemaakt?
Gr. |
Kijk en dit soort mensen zorgen er nu voor dat de openbaarheid van bestuur weer losgekoppeld wordt van de dwangsom. Hoe goed die koppeling ook is voor mensen die het echt nodig hebben in hun strijd tegen de overheid.
Bewijs vervalsen om zo veel mogelijk gemeenschapsgeld te beuren. Ik heb wel een paar woorden over je te zeggen, maar dat soort woorden zorgen er op sommige fora voor dat je geband wordt, dus laat ik die maar achterwege laten. |
Helemaal mee eens. Het systeem is er niet voor bedoeld, je bent écht een pauper als je zo aan geld wil komen. |
|
|
|
 |
V&VD
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 04 mrt 2014 22:36 Onderwerp: |
|
|
Ik vind deze casus wel leuk.
Draai hem om. Stel je stuur een keurige igs naar het bo. Het bo zegt vervolgens: 'er zat niks in de envelop'.
Jij tovert een verzendbewijs uit je dwangsommuts. Wat dan ? M.i. zal de rechter jou volgen.
Niet meer ingeschil is 'dat' er iets gestuurd is. In geschil is 'wat' er is gestuurd. Niemand kan dat waterdicht bewijzen.
Standaard antwoord: ligt aan de omstandigheden van het geval. Ik denk dat als het bo direct een keurig briefje stuurt en schrijft dat er niks in de envelop zit, en of je het even wil MAILEN. In dat geval ligt de bewijslast meer bij de verzoeker.
Stel dat ter zitting plots wordt betoogd dat er niks in de envelop zit, ligt de bewijslast meer bij het bo.. |
|
|
|
 |
|