Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 21 jun 2025 5:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aan wie bezwaarschrift richten? (wet op de kansspelen)
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sjoukje87

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 12:22    Onderwerp: Aan wie bezwaarschrift richten? (wet op de kansspelen) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan nergens vinden aan wie ik het bezwaarschrift moet richten bij een besluit van B&W betreffende de wet op de kansspelen. Is dan aan de Burgemeester of aan B&W?

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 15:33    Onderwerp: Re: Aan wie bezwaarschrift richten? (wet op de kansspelen) Reageer met quote Naar onder Naar boven

sjoukje87 schreef:
Ik kan nergens vinden aan wie ik het bezwaarschrift moet richten bij een besluit van B&W betreffende de wet op de kansspelen. Is dan aan de Burgemeester of aan B&W?

Alvast bedankt!

Bezwaarschrift richt je aan het orgaan dat het besluit heeft genomen. Doe dat verkeerd, dan is er tot jouw bescherming altijd nog door doorzendplicht Smile
Bekijk de homepage
Kippius

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 16:51    Onderwerp: Re: Aan wie bezwaarschrift richten? (wet op de kansspelen) Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
sjoukje87 schreef:

Alvast bedankt!

Bezwaarschrift richt je aan het orgaan dat het besluit heeft genomen. Doe dat verkeerd, dan is er tot jouw bescherming altijd nog door doorzendplicht Smile

Je moet je bezwaarschrift dus richten aan het college van burgemeester en wethouders (B&W). Artikel 6:4 lid 1 Awb zegt namelijk het volgende:
"Het maken van bezwaar geschiedt door het indienen van een bezwaarschrift bij het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen.". Dat is in dit geval B&W.
sjoukje87

BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het besluit had dus moeten worden genomen door de Burgemeester (30B Wet op de Kansspelen) maar het college van B&W heeft het besluit genomen. Is het dan ism artikel 3:2Awb?
LVR

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): JHAF

BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 16:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Edit: verkeerde reactie. Wink
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sjoukje87 schreef:
Het besluit had dus moeten worden genomen door de Burgemeester (30B Wet op de Kansspelen) maar het college van B&W heeft het besluit genomen.

In dat geval is het besluit onbevoegd genomen. Dit soort bevoegdheidsgebreken kan in bezwaar worden hersteld (zie hier).

In dit geval lijkt het me het handigst om je bezwaarschrift aan de burgemeester te richten en in je bezwaar duidelijk te maken dat het volgens art. 30b Wok de burgemeester is die moet beslissen, niet B&W.

BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
sjoukje87 schreef:
Het besluit had dus moeten worden genomen door de Burgemeester (30B Wet op de Kansspelen) maar het college van B&W heeft het besluit genomen.

In dat geval is het besluit onbevoegd genomen. Dit soort bevoegdheidsgebreken kan in bezwaar worden hersteld (zie hier).

In dit geval lijkt het me het handigst om je bezwaarschrift aan de burgemeester te richten en in je bezwaar duidelijk te maken dat het volgens art. 30b Wok de burgemeester is die moet beslissen, niet B&W.

Dank je wel Bona Fides!

Nog één vraag. Nu de afwijzende beschikking door het college van B&W is genomen (ipv de Burgemeester), is de beschikking onbevoegd tot stand gekomen. Maar is deze dan ook onzorgvuldig de zin van 3:2 Awb? Daar heb ik namelijk een discussie over. Ik denk zelf van niet.

Laatst aangepast door sjoukje87 op di 12 apr 2011 17:01, in totaal 1 keer bewerkt
sjoukje87

BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En de rest ook hartelijk dank!
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sjoukje87 schreef:
Nu de afwijzende beschikking door het college van B&W is genomen (ipv de Burgemeester), is de beschikking onbevoegd tot stand gekomen. Maar is deze dan ook onzorgvuldig de zin van 3:2 Awb? Daar heb ik namelijk een discussie over. Ik denk zelf van niet.

Erg zorgvuldig vind ik het in ieder geval niet Wink.

Ik weet niet of er in zo'n geval automatisch strijd is met art. 3:2 Awb, maar het bevoegdheidsgebrek is hoe dan ook een zeer ernstig gebrek... dat echter wel in bezwaar kan worden hersteld.

Ik zou, bijvoorbeeld als rechter, niet schrijven dat er strijd is met art. 3:2 Awb, maar dat er een bevoegdheidsgebrek is.

BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
sjoukje87 schreef:
Nu de afwijzende beschikking door het college van B&W is genomen (ipv de Burgemeester), is de beschikking onbevoegd tot stand gekomen. Maar is deze dan ook onzorgvuldig de zin van 3:2 Awb? Daar heb ik namelijk een discussie over. Ik denk zelf van niet.

Erg zorgvuldig vind ik het in ieder geval niet Wink.

Ik weet niet of er in zo'n geval automatisch strijd is met art. 3:2 Awb, maar het bevoegdheidsgebrek is hoe dan ook een zeer ernstig gebrek... dat echter wel in bezwaar kan worden hersteld.

Ik zou, bijvoorbeeld als rechter, niet schrijven dat er strijd is met art. 3:2 Awb, maar dat er een bevoegdheidsgebrek is.

Dat dacht ik ook idd! Nogmaals mijn dank Bona Fides!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds