|
Auteur |
Bericht |
Dingess
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 17:11 Onderwerp: Aan alle studenten: Verwijzingen in het Wetboek |
|
|
Dag beste mensen,
Morgen heb ik het tentamen "Goederenrecht" en ik vroeg me af of het geoorloofd is om in je Wetboek naast een wetsartikel een verwijzing te schrijven naar een arrest. VB 35 Fw -> jo HR Onex (of alleen HR).
Weet iemand van jullie wat wel en niet mag?
Thanks
Laatst aangepast door Dingess op ma 26 mrt 2007 17:45, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Cella
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 17:19 Onderwerp: |
|
|
Ja hoor, hier in Utrecht is dat zeker geoorloofd. De bedoeling zelfs. Dus ik neem aan dat dat elder ook geldt. _________________ Je pense donc je suis |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 17:24 Onderwerp: |
|
|
In het 3e jaar weet je nog steeds niet wat wel en niet mag?
Je mag alleen verwijzen naar andere artikelen, en onderstrepen en arceren... er zijn natuurlijk best truukjes voor jezelf om een bepaald stukje te onderstrepen o.i.d. waardoor jij voor je zelf weet dat er een arrest bij hoort... maar da's natuurlijk niet officieel toegestaan
Edit: ik dacht dat dit in het OER stond, maar kan het niet vinden, terwijl ik er vrij zeker van ben dat het ergens in een of ander document staat... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Laatst aangepast door MiriamvL op ma 26 mrt 2007 17:35, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Cella
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 17:27 Onderwerp: |
|
|
Meen je dat Mirjam? Mogen jullie geen arresten bij de artikelen zetten?  _________________ Je pense donc je suis |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 17:32 Onderwerp: |
|
|
Arrestenbundel mee, en artikelindex gebruiken  _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 17:34 Onderwerp: |
|
|
Arrestenbundel mag ook niet altijd mee... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
Dingess
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 17:39 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | In het 3e jaar weet je nog steeds niet wat wel en niet mag?
Je mag alleen verwijzen naar andere artikelen, en onderstrepen en arceren... er zijn natuurlijk best truukjes voor jezelf om een bepaald stukje te onderstrepen o.i.d. waardoor jij voor je zelf weet dat er een arrest bij hoort... maar da's natuurlijk niet officieel toegestaan  |
hahahaha wat doe je eraan he Ik weet wel dat je naar art's mag verwijzen en ze ook aceren maar ik wist nou niet zeker of je HR erachter mocht zetten als geheugensteuntje. Dat je geen onex mag schrijven had ik moeten weten maar mijn langetermijngeheugen werkt nu eenmaal niet naar behoren . Ik zal het gewoon bij arceren en verwijzingen naar andere artikelen houden.
Thanks Miriam. Kan het zijn dat jij aan de UL studeert? Het is officiëel een derdejaarsvak maar ook een tweedejaarsvak (voor Notariëlen).
Als je 'm ook hebt wens ik je veel succes (pittig vak)
ajuu
edit: zag net pas bij je gegevens dat je ook aan de UL studeert , je merkt gelijk wanneer er een groentje aanwezig is he.. |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 17:43 Onderwerp: |
|
|
Aha.. Yup, ik moet er morgen ook aan geloven...
Wat ook heel goed werkt is bijv. even groen/geel/pimpelpaars highlighten, als het er maar onschuldig uitziet en je zelf onthoud wat het bepaalde kleurtje inhoudt
Tja, Cella, het leven aan de UL is hard  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Dingess
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 17:50 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Aha.. Yup, ik moet er morgen ook aan geloven...
Wat ook heel goed werkt is bijv. even groen/geel/pimpelpaars highlighten, als het er maar onschuldig uitziet en je zelf onthoud wat het bepaalde kleurtje inhoudt |
Ha je wilt niet weten hoe afdeling 2 (overdracht van goederen en afstand van beperkte rechten) er bij mij uitziet...
Quote: | Tja, Cella, het leven aan de UL is hard  | En hoe!  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 18:43 Onderwerp: |
|
|
Bij ons wordt bijschrijven gezien als fraude. Je mag alleen arceren.
Ik hoorde laatst zelfs dat mensen voor een bepaald vak alle tabjes (dus ook die standaarddingen van Kluwer en Vermande) uit het wetboek moesten verwijderen ..... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 18:58 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Ik hoorde laatst zelfs dat mensen voor een bepaald vak alle tabjes (dus ook die standaarddingen van Kluwer en Vermande) uit het wetboek moesten verwijderen ..... |
O ja ......!?  _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 19:36 Onderwerp: |
|
|
Aan de OU mag je alleen gebruik maken van een niet-geannoteerde wettenverzameling. Heb al die tijd gedacht dat er niets in- of bijgeschreven mocht worden. Heb ik dat fout?  _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 19:50 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Bij ons wordt bijschrijven gezien als fraude. Je mag alleen arceren.
Ik hoorde laatst zelfs dat mensen voor een bepaald vak alle tabjes (dus ook die standaarddingen van Kluwer en Vermande) uit het wetboek moesten verwijderen ..... |
Dat is echt bizar! Dat kost je alleen maar gruwelijk veel blader tijd, en slaat echt nergens op...
Wij mogen onderstrepen, arceren, highlighten en het nummer van een ander artikel bijschrijven.. _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 20:47 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Aan de OU mag je alleen gebruik maken van een niet-geannoteerde wettenverzameling. Heb al die tijd gedacht dat er niets in- of bijgeschreven mocht worden. Heb ik dat fout?  |
Klopt je mag niets bijschrijven. Je mag wel arceren, maar bv niet één lettertje, want daarmee kan je dan weer woorden vormen. Je mag dus bij artikelen ook niet aangeven dat er jur. is over dit artikel.
Overigens mag je bij vakken als overeenkomstenrecht, goederenrecht, verbintenissenrecht geen arrestenbundel meenemen.
groet,
jacq |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 21:28 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Aan de OU mag je alleen gebruik maken van een niet-geannoteerde wettenverzameling. Heb al die tijd gedacht dat er niets in- of bijgeschreven mocht worden. Heb ik dat fout?  | Met een geannoteerde wordt bijvoorbeeld Tekst & Commentaar bedoeld.
Of je bij de OU wat mag bijschrijven? Moet je navragen. Ik denk het niet. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|