|
Auteur |
Bericht |
sandiya20
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 27 feb 2010 23:57 Onderwerp: 3 domeinenstrafrecht |
|
|
Ik heb vraagje over drie domeinen strafrecht.
Ik weet dat domeinen zijn
1. rederlijk vermoeden dat strafbaar feit is begaan
2.redelijk vermoeden dat er in georganiseerd verband misdrijf is beraamd of gepleegd.
3 aanwijzingen van terorische misdrijf.
Maar ik begrijp verband van die 3 samen niet eccht kan iemand me dat uitleggen?
BIjv geweest arrest politie komt binnen met drankbevoegheden hij ziet een wapen neemt het in beslag en de hoge raad zegt dat het rechtmatig is??? hoe weet ik of iets dan rechtmatig is of niet. Er staat je mag je andere bevoegdheden op achtergrond houden. Hoe weet ik nou of de politie zich dan aan 1 van de bevoegdheden houdt.. Ik snap het niet helemaal. Want er stond als je bevoegdheden van domein 3 of 2 gebruikt dan kan het ook bij domein 1 worden toegepast??? Ik snap die hele verband niet helemaal.. kan iemand me dat uitleggen?????
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 28 feb 2010 0:30 Onderwerp: Re: 3 domeinenstrafrecht |
|
|
Van die domeinen heb ik nog nooit gehoord. Lijkt me geen standaardterminologie die je in de rechtspraak kunt terugvinden.
sandiya20 schreef: | BIjv geweest arrest politie komt binnen met drankbevoegheden hij ziet een wapen neemt het in beslag en de hoge raad zegt dat het rechtmatig is??? hoe weet ik of iets dan rechtmatig is of niet. |
Door het arrest goed te lezen en te begrijpen hoe de HR tot dat oordeel kwam. In het arrest legt de HR dit uit. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sandiya20
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: zo 28 feb 2010 2:03 Onderwerp: |
|
|
uhmz jahwel is wel in de wet geregeld namelijk 126o en nog paar moet even morgen weer naar kijken |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 28 feb 2010 2:31 Onderwerp: |
|
|
Art. 126o Sv noemt de term "domein" niet.
Dat de drie criteria die je noemt in het wetboek van strafvordering voorkomen is mij bekend, maar ik begrijp niet wat voor probleem je daarmee hebt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|