|
Auteur |
Bericht |
ebbink
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: di 10 jul 2012 1:11 Onderwerp: 2e handse scooter |
|
|
Hallo allemaal,
ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem,
ik heb vorige week maandag ( 2 Juli ) een 2e handse scooter gekocht.
bij de test rit zou via de quick start moeten starten maar dat deed hij niet, maar verder reed de scooter goed, dus werd afgesproken dat als dat goed zou werken dat de deal door zou gaan.
nu zijn we iets meer dan een week verder en ik heb 3 problemen erbij gekregen.
1. eerste dag deed de kilometer teller het niet meer ( direct gerepareerd )
2. eerste 500 meter rijdt hij niet sneller dan 15 km en na de 500 meter ( schatting ) begint hij op te lopen
3. onder het rijden is hij nu al 3 keer uitgevallen.
dit vind ik niet dat dit moet kunnen en wil ik het liefst mijn geld terug,
nu weet ik niet hoever mijn rechten liggen.
de scooter is nu bijna 5 jaar oud. en heeft 12.000 op de kilometer teller staan. het is een Sym MIO.
ik heb de scooter bij een winkel gekocht die zoal nieuw als 2e hands verkoopt. dit is dus een 2e handse scooter.
Ik hoop dat iemand mij wilt helpen. |
|
|
|
 |
Alfred777
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 aug 2012 0:46 Onderwerp: |
|
|
even verlaat mijn reactie.
Zoals bij elke koop, is de leverancier verplicht een zekere mate van garantie te geven. Ook een 2e hands scooter moet voldoen aan wat een scooter van die leeftijd en kilometrage moet kunnen presteren en daar horen een niet werken quickstart, een kapotte kilometerteller en een niet goed functionerende motor beslist niet bij.
Wanneer de handelaar die U deze scooter heeft verkocht niet uit zichzelf de scooter in een topconditie brengt kunt U bijvoorbeeld na het stellen van een termijn voor een deugdelijke reparatie, de overeenkomst middels een verklaring vernietigen ( op basis van bedrog en misleiding zeggen dat het een prima scooter is, wat niet waar blijkt te zijn). Hierdoor heeft de aankoop nooit plaats gevonden en kunt U het betaalde geld als onverschuldigde betaling terug vorderen. En dat zal wel via een rechtelijke procedure moeten. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: vr 10 aug 2012 10:03 Onderwerp: |
|
|
Dubbel. |
|
|
|
 |
|