|
Auteur |
Bericht |
Pvanderberg
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 18 feb 2012 10:53 Onderwerp: 2 parkeerboetes in 3 minuten mag dat? |
|
|
Hallo,
Ik heb onlangs in Amsterdam geparkeerd en daar niet voor betaald. Toen ik weer bij mijn auto kwam zaten er twee bonnen onder de ruitenwisser. 1 van 18:19 en 1 van 18:22.
Volgens ambtenaar p0509 was mijn auto ook een straat opgeschoven. In films heb ik wel eens gezien dat auto's zelf kunnen rijden maar volgens mij kan die van mij dat niet
Is er een wet die mij tegen dit soort praktijken beschermt? 1x betalen snap ik wel maar 2x gaat mij te ver.
Gr Pieter |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 18 feb 2012 13:06 Onderwerp: |
|
|
Daarom is er een regeling die "bezwaar maken" heet. |
|
|
|
 |
Pvanderberg
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 feb 2012 22:34 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp dat ik bezwaar kan maken maar is er ook een wet waarin staat dat dit niet mag.
Dan kan ik dat overnemen in mijn brief om zo de kansen te vergroten. Die methode heeft eerder heel goed gewerkt en wou ik graag weer toepassen.
Verder ben ik benieuwd of ik ook kosten in rekening kan brengen voor de tijd en ergernis die ik hier aan moet besteden. Zeker omdat het een onnodige fout is. |
|
|
|
 |
Thomas-87
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 7:18 Onderwerp: |
|
|
Het probleem ligt met parkeerboetes helaas wat genuanceerder omdat dit naheffingen zijn. Ik herinner me gelezen te hebben dat de rechter geoordeeld heeft dat het geven van twee parkeerboetes( voor dezelfde auto op dezelfde plek) met een bepaalde tijd ertussen (ik geloof een uur?) niet onrechtmatig is. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 11:39 Onderwerp: |
|
|
Met 3 minuten ertussen (en op dezelfde plek) zul je het wel winnen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 11:40 Onderwerp: |
|
|
Van belang kan ook zijn of het gaat om een naheffing parkeerbelasting (betaald parkeren zonder te betalen) of om een boete voor foutparkeren (parkeren waar dat helemaal niet mag). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|