Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
RoaldE
Leeftijd: 30 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 mrt 2012 14:56 Onderwerp: 16 jarige wilt op zich zelf wonen |
|
|
hallo allemaal,
Ik zit al jaren vrijwillig in de jeugdzorg, maar ik ben er helemaal klaar mee. Ik wil dus op me zelf gaan wonen, maar niemand staat achter me. Wat zijn mijn Rechten & Plichten?
Omdat ik op me zelf wil wonen heb ik ook geld nodig. Ik heb 1000 euro spaargeld, maar dat willen m'n ouders mij niet geven. Wat moet ik doen?
b.v.d.
Roald |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 12 mrt 2012 18:47 Onderwerp: Re: 16 jarige wilt op zich zelf wonen |
|
|
RoaldE schreef: | hallo allemaal,
Ik zit al jaren vrijwillig in de jeugdzorg, maar ik ben er helemaal klaar mee. Ik wil dus op me zelf gaan wonen, maar niemand staat achter me. Wat zijn mijn Rechten & Plichten?
Omdat ik op me zelf wil wonen heb ik ook geld nodig. Ik heb 1000 euro spaargeld, maar dat willen m'n ouders mij niet geven. Wat moet ik doen?
b.v.d.
Roald |
Dat hangt af van de omstandigheden. Als je vrijwillig in de jeugdzorg zit, ga ik er even vanuit dat er geen sprake is van een ondertoezichtstelling. In dat geval heb je alleen toestemming nodig van je ouders.
Is er sprake van een ondertoezichtstelling dan zal je voogd ook toestemming moeten geven.
Wat jij kan doen is met je behandelaars overleggen of een KTC iets voor je is.
Juridisch gezien heb je helaas nog geen poot om op te staan. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|