Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 22 mei 2024 16:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

100% afgekeurd, toch aan het werk gezet
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 18:42    Onderwerp: 100% afgekeurd, toch aan het werk gezet Reageer met quote Naar onder Naar boven

De casus is als volgt:

Een persoon zit in de bijstand en is in bezit van een relevant diploma, zoals genoemd in de CAO kinderopvang en welzijn of hiervoor studeren.
Hij/zij was hiervoor ook in een dergelijke branche werkzaam.

De persoon is voor 100% medisch afgekeurd maar de arts heeft wel toegezegd dat hij/zij 16 uur per week op kan passen doch alleen op zijn/haar eigen kleinkind.

De gemeente dreigt nu de uitkering stop te zetten als deze persoon onbetaald op zijn/haar eigen kleinkind past. Er moet een uurloon betaald worden aan de persoon in kwestie door zijn/haar eigen kind en dit loon wordt uiteindelijk verrekend in de hoogte van de uitkering. Dit uiteraard tot groot ontzet van zijn/haar kind

Is dit een normale gang van zaken of is het mogelijk succesvol bezwaar tegen deze beschikking aan te tekenen?

bij voorbaat dank voor de reacties.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 21:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dit is de normale gang van zaken, ik zoek even de uitspraak van de CRvB erbij. edit: hoewel is zeker weet dat ik hem ergens gelezen heb kan ik de uitspraak niet vinden. ik tracht de redenatie hier neer te zetten (en zoek later nog verder): het hoofddoel van de WWB is dat mensen (zo snel als mogelijk) in hun eigen bestaan moeten voorzien middels het verrichten van arbeid. wanneer oppaswerkzaamheden elke week terugkomen is er sprake van structurele werkzaamheden die ten onrechte niet betaald worden. staat in de beschikking dat niet aan de inlichtingenplicht (art. 17 WWB) is voldaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wellicht kan Jasper even aangeven om wat voor uitkering het gaat. Het eerste deel van de casus wijst op de WIA, maar die wordt niet uitgevoerd door de gemeente maar door het UWV.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 598


BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2007 4:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij WWB gaat het om een beoordeling door GGD. Maar dat maakt inhoudelijk niet uit.

Ik ben wel benieuwd naar de uitspraak van de CRvB. Dat arbeid beloond moet worden, logisch, ook binnen de familiesfeer. We betalen tenslotte geen WWB om iemand fijn allerlei klusjes in famlieverband te laten doen.

Er is wel een besluit om mensen die mantelzorg verrichten en in de WWB zitten te ontzien. Ik zou nu alleen niet zo snel weten of deze situatie daar ook ondervalt.

Overigens komt het medisch oordeel mij wat vreemd voor. Wel op de eigen kleinkinderen kunnen passen, maar niet op anderen?
_________________
Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2007 10:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor de reacties tot dusver. De uitspraak van de dienstdoende arts kwam ook wat vreemd op mij over maar zo is het mij door de persoon in kwestie verteld.

Het besluit om mensen te ontzien die in de mantelzorg en de WWB zitten is interessant. Kun je me daar iets meer over vertellen of weet je misschien een site waar ik dit zelf op kan zoeken?

nogmaals dank voor de reacties.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Marco Knol



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 598


BerichtGeplaatst: za 25 aug 2007 3:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar ik aan dacht was het "Besluit ontheffing verplichtingen WW en wet WIA" en de "Regeling vrijstelling verplichtingen WW en wet WIA". Die zijn hier niet van toepassing, al zou je reflexwerking kunnen claimen. Nadeel is dan weer wel dat onder mantelzorg wordt beschouwd de noordzakelijke zorg voor een zieke of gehandicapte. Persoonlijk vind ik dat iets te nauw gedefinieerd maar zo staat het er. Dat betekent dus dat oppassen op de kleinkinderen of hulp aan ouden van dagen er niet onder valt.

Op zich ook logisch dat de rijksoverheid dat niet regelt. Bij nader inzien blijkt artikel 9 lid 2 WWB de gemeente wel de mogelijkheid te bieden een en ander te regelen, maar dat is in individuele gevallen. Omdat echter gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden zou de gemeente er verstandig aan doen daaromtrent beleid te hebben vastgesteld. Je zou dus eens moeten informeren bij de gemeente. Ik geef je echter weinig kans.
_________________
Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds