alasoe
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 04 jun 2011 9:19 Onderwerp: 10 eurocent achterstand voorschot WML |
|
|
Op 3 juni werd ik middels een schrijven van een incassobureau geconfronteerd met een betalingsachterstand van 0,10 op mijn voorschot aan de Waterleiding Maatschappij Limburg (WML). Na alle overboekingen te hebben gecontroleerd aan WML kwam ik erachter dat ik tijdens de laatste betaling van mijn voorschot (t.w. 68,10) op 29-3-2010 vergeten was het bedrag achter de komma in te vullen.
Op de website van WML vond ik het volgende incassoproces
Stap 1
Je ontvangt een acceptgirokaart in verband met je voorschot aan WML. Betaal je niet binnen veertien dagen, dan ontvang je een herinnering. Dit is de laatste mogelijkheid om te betalen binnen de door ons gestelde termijn, zonder dat wij administratiekosten in rekening brengen.
Stap 2
Als de betalingstermijn wordt overschreden, dan verhogen we het !! totaal te betalen bedrag met € 17,50 administratiekosten en sturen we de vordering door naar het incassobureau.
Door binnen de gestelde termijn te betalen, voorkom je dat wij onze vordering doorsturen naar het incassobureau. Indien wij vorderingen niet ontvangen, zijn wij genoodzaakt over te gaan tot afsluiting of het starten een gerechtelijke procedure. Hieraan zijn kosten verbonden.
Na de ontdekking van de 0,10 achterstand op mijn voorschot heb ik meteen telefonisch contact gezocht met WML helaas bleek niemand van de afdeling administratie op vrijdag 3-6-2011 aanwezig te zijn en kreeg ik vervolgens te horen dat ik het maandag (6-6-2011) maar nog eens mocht proberen.
Het incassobureau vermeld op hun openstaande vordering de volgende specificatie:
Hoofdsom 0,10
Rente tot heden 0,00
Incassokosten 37,00
Registratiekosten 25,00
Totale vordering 62,10
In de aparte bijlage vermeld het incassobureau dat er op 05-03-2011 een betalingsachterstand zou zijn van 0,10 ik vraag echter af hoe kan dit daar ik pas op 29-3-2011 een bedrag van 68,00 heb overgeboekt (i.p.v. 68,10) en dat dus een eventuele betalingsachterstand van mijn voorschot na 29-3-2010 is ontstaan.
Verder vraag ik me af of men eigenlijk een betalingsachterstand kan hebben op een voorschot, het WML zelf heeft immers gekozen voor een voorschot systeem en alles wordt vervolgens bij de eindafrekening immers verrekend.
Heb inmiddels de bewuste 0,10 al gestort op de rekening van WML ondervermelding van mijn klantnummer. |
|