Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 10 aug 2025 9:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

10 eurocent achterstand voorschot WML
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alasoe

Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 04 jun 2011 9:19    Onderwerp: 10 eurocent achterstand voorschot WML Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op 3 juni werd ik middels een schrijven van een incassobureau geconfronteerd met een betalingsachterstand van 0,10 op mijn voorschot aan de Waterleiding Maatschappij Limburg (WML). Na alle overboekingen te hebben gecontroleerd aan WML kwam ik erachter dat ik tijdens de laatste betaling van mijn voorschot (t.w. 68,10) op 29-3-2010 vergeten was het bedrag achter de komma in te vullen.

Op de website van WML vond ik het volgende incassoproces

Stap 1

Je ontvangt een acceptgirokaart in verband met je voorschot aan WML. Betaal je niet binnen veertien dagen, dan ontvang je een herinnering. Dit is de laatste mogelijkheid om te betalen binnen de door ons gestelde termijn, zonder dat wij administratiekosten in rekening brengen.

Stap 2

Als de betalingstermijn wordt overschreden, dan verhogen we het !! totaal te betalen bedrag met € 17,50 administratiekosten en sturen we de vordering door naar het incassobureau.

Door binnen de gestelde termijn te betalen, voorkom je dat wij onze vordering doorsturen naar het incassobureau. Indien wij vorderingen niet ontvangen, zijn wij genoodzaakt over te gaan tot afsluiting of het starten een gerechtelijke procedure. Hieraan zijn kosten verbonden.

Na de ontdekking van de 0,10 achterstand op mijn voorschot heb ik meteen telefonisch contact gezocht met WML helaas bleek niemand van de afdeling administratie op vrijdag 3-6-2011 aanwezig te zijn en kreeg ik vervolgens te horen dat ik het maandag (6-6-2011) maar nog eens mocht proberen.

Het incassobureau vermeld op hun openstaande vordering de volgende specificatie:
Hoofdsom 0,10
Rente tot heden 0,00
Incassokosten 37,00
Registratiekosten 25,00
Totale vordering 62,10

In de aparte bijlage vermeld het incassobureau dat er op 05-03-2011 een betalingsachterstand zou zijn van 0,10 ik vraag echter af hoe kan dit daar ik pas op 29-3-2011 een bedrag van 68,00 heb overgeboekt (i.p.v. 68,10) en dat dus een eventuele betalingsachterstand van mijn voorschot na 29-3-2010 is ontstaan.

Verder vraag ik me af of men eigenlijk een betalingsachterstand kan hebben op een voorschot, het WML zelf heeft immers gekozen voor een voorschot systeem en alles wordt vervolgens bij de eindafrekening immers verrekend.

Heb inmiddels de bewuste 0,10 al gestort op de rekening van WML ondervermelding van mijn klantnummer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 04 jun 2011 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Contractueel is bepaald dat je per kwartaal (denk ik) een "voorschotbedrag" betaalt, en dat ieder jaar het werkelijke verbruik wordt verrekend met de betaalde voorschotten.

Er is dus inderdaad een betalingsachterstand van € 0,10.

Ik geef toe dat het redelijker zou zijn geweest als de waterleidingsmaatschappij die 10 cent had verrekend met de jaarafrekening.

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 04 jun 2011 23:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Komt bij mij direct de vraag op: Is die herinnering wel opgestuurd c.q. ontvangen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds