Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 14:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

1 jarig huurovereenkomst ontbinden
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ErikV

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2011 17:16    Onderwerp: 1 jarig huurovereenkomst ontbinden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Wij huren sinds februari van dit jaar een woning van een particulier.
Nu hebben wij hierbij een huurcontract afgesloten voor onbepaalde tijd met de minimale duur van een jaar.

Nu ben ik vorig jaar voor mijzelf begonnen, en dit liep lekker. Eind 2010 een groot project binnengekregen waar ik voltijd mee bezig zou zijn voor minimaal een jaar.

Nu is het zo dat mijn opdrachtgever niet (op tijd) betaald en telkens beloftes heeft dat het geld komt. Van alle facturen die ik hem gestuurd heb heb ik anderhalf betaald gekregen. En de rest ligt nu (na maanden, omdat hij mij steeds weer beloftes maakte waar ik in mee ging) bij het incassobureau, en hij weigert nu helemaal te betalen.

Maar in de tussentijd hebben wij wel al een huurachterstand en lopen de overige achterstanden ook op. Hierdoor hebben wij besloten om tijdelijk bij de ouders van mijn vriendin in te trekken, omdat dit anders niet goed komt.

Kunnen wij op de 1 of andere manier onder het contract uit?

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2011 17:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat heeft de verhuurder hierop gezegd?
Als die namelijk met het verbreken akkoord gaat is er niets aan de hand.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2011 18:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de huurder niet meewerkt zit je in principe aan het jaarcontract vast, tenzij het contract zelf nog een ontsnappingsclausule bevat (waarschijnlijk niet).

BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2011 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
Wat heeft de verhuurder hierop gezegd?
Als die namelijk met het verbreken akkoord gaat is er niets aan de hand.

Ik heb nog geen contact met hem opgenomen, wou mij eerst even inlezen in eventuele mogelijkheden.

bona fides schreef:
Als de huurder niet meewerkt zit je in principe aan het jaarcontract vast, tenzij het contract zelf nog een ontsnappingsclausule bevat (waarschijnlijk niet).

Zoals ik in het contract kan zien, is er geen ontsnappingsclausule. Eventueel kan ik het gedeelte over de termijn hier wel even neerzetten, indien u daar wat aan heeft?
hilde12

Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2011 20:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Eventueel kan ik het gedeelte over de termijn hier wel even neerzetten, indien u daar wat aan heeft?

Doe maar, maar als daar staat dat de huur is aangegaan voor tenminste een jaar dan zit u daar (helaas) aan vast.
Of de verhuurder moet, zoals ik al eerder aangaf, akkoord gaan met het ontbinden.
ErikV

BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2011 23:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
Quote:
Eventueel kan ik het gedeelte over de termijn hier wel even neerzetten, indien u daar wat aan heeft?

Doe maar, maar als daar staat dat de huur is aangegaan voor tenminste een jaar dan zit u daar (helaas) aan vast.
Of de verhuurder moet, zoals ik al eerder aangaf, akkoord gaan met het ontbinden.

Dit is wat er staat.

Quote:
Duur, verlenging en opzegging

3.1 Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van één jaar

ingaande op 19-02-2011 en lopende tot en met 19-02-2012 met een opzegtermijn voor huurder van 1 maand.

Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst niet tussentijds door opzegging beëindigen. Verhuurder zal het gehuurde op de ingangsdatum van de huur aan huurder ter beschikking stellen, tenzij dit geen werkdag is, althans als huurder heeft voldaan aan alle op dat moment bestaande verplichtingen jegens verhuurder.

Indien in 3.1 een bepaalde tijd is opgenomen en deze periode verstrijkt zonder opzegging van één van de partijen, wordt de overeenkomst automatisch verlengd van 19-02-2012 tot en met 19-02-2013 Na deze termijn beschikt verhuurder weer over de eigen woonruimte voor persoonlijk gebruik. Beëindiging van de overeenkomst door opzegging dient te geschieden overeenkomstig 19 van de algemene bepalingen.
JZ

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2011 0:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het ziet eruit als een stukje van een RVOI contact, hoe dan ook kun je deze niet tussentijds opzeggen zonder instemming van de verhuurder.
(Overigens wel een prettige huurder die zich na iets meer dan 2 maanden al zich bedenkt ...)
ErikV

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2011 9:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JZ schreef:
Het ziet eruit als een stukje van een RVOI contact, hoe dan ook kun je deze niet tussentijds opzeggen zonder instemming van de verhuurder.
(Overigens wel een prettige huurder die zich na iets meer dan 2 maanden al zich bedenkt ...)

Dat was ook niet de bedoeling natuurlijk, maar iets na het moment dat wij hierin gingen begonnen de problemen met de opdrachtgever.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2011 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lijkt me dat je van die incasso werk moet maken. Via een kort geding een voorschot loskrijgen, of iets dergelijks. Daarnaast natuurlijk op zoek gaan naar een nieuwe opdrachtgever.

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: di 17 mei 2011 0:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte Bonafides,

Meestal snap ik je juridische redenen wel, maar deze keer niet (met alle respect uiteraard)
Onder een huur OVK van minimaal een jaar kun je niet uitkomen, dus waarom een incasso procedure starten als je in het ongelijk staat?

Lijkt me meer een zachte oplossing voor zijn plaats: je zet een advertentie of je kent wat mensen die het huis over willen nemen. Zonder dat heb je een pissige verhuurder die in zijn recht staat... lijkt me niet erg practisch.

Dus ik zeg: je kan er niet onder uit komen, dan maar middelijk: gewoon in conclaaf gaan met de verhuurder, eventueel met iemand die het wel wil huren.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 17 mei 2011 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Evil-cliniclown schreef:
Onder een huur OVK van minimaal een jaar kun je niet uitkomen, dus waarom een incasso procedure starten als je in het ongelijk staat?

ErikV schreef:
Nu is het zo dat mijn opdrachtgever niet (op tijd) betaald en telkens beloftes heeft dat het geld komt. Van alle facturen die ik hem gestuurd heb heb ik anderhalf betaald gekregen. En de rest ligt nu (na maanden, omdat hij mij steeds weer beloftes maakte waar ik in mee ging) bij het incassobureau, en hij weigert nu helemaal te betalen.

Maar in de tussentijd hebben wij wel al een huurachterstand en lopen de overige achterstanden ook op.

ErikV schreef:
Dat was ook niet de bedoeling natuurlijk, maar iets na het moment dat wij hierin gingen begonnen de problemen met de opdrachtgever.

BerichtGeplaatst: di 17 mei 2011 9:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Evil-cliniclown schreef:
Geachte Bonafides,

Meestal snap ik je juridische redenen wel, maar deze keer niet (met alle respect uiteraard)

Wat heeft de incassoprocedure te maken met de huurovk?
Niet meer dan dat bij een geslaagde incasso de huurovk kan worden betaald gedurende de periode. Dat is het advies van BF en begrijpelijk.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 17 mei 2011 12:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Evil-cliniclown schreef:

De TS heeft een probleem met een wanbetaler. Door die problemen krijgt TS ook problemen met zijn verhuurder. Door onder de huurovk uit te komen wentelt hij zijn eigen probleem af op een ander. In plaats daarvan kan hij ook de kern van het probleem aanpakken en zijn wanbetaler dwingen tot betaling.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds