Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 22:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

-
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
meertje82

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010 13:16    Onderwerp: - Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt allemaal

Laatst aangepast door meertje82 op wo 12 mei 2010 12:27, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maartjedevries

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010 22:32    Onderwerp: Re: help! hulp nodig Reageer met quote Naar onder Naar boven

meertje82 schreef:
hallo allemaal,

ik ben nu 8 jaar getrouwd, 2 jr terug ben ik vreemdgegaan en daaruit is een kind ontstaan. ik heb met de verwekker afgesproken dat ik het kind alleen opvoed met mijn man.
ik heb alles opgebicht aan mijn man en hij heeft me vergeven. Mijn man heeft mijn kind ook erkend en samen voeden we het kind op.
Met de verwekker heb ik een goede vriendschappijk contact, we spreken elkaar wel maar zien elkaar misschien eens in de maand, op een vriendschappelijke manier. hij heef mijn zoon 2x gezien voor ongeveer 2 min. Nu heeft mijn man liever niet dat ik contact onderhoud. ik heb dit ook aan de verwekker doorgegeven.
maar nu wil de verwekker ook recht hebben op mijn kind ondanks de mondelinge overenkomst die we hadden.

kunnen jullie mij vertellen of hij een groot kans maakt om dit te winnen?

Je echtgenoot is doordat jullie getrouwd waren op het moment dat het kind geboren werd de wettelijk vader van het kind. Daarnaast heeft hij het als het zijne erkend en voedt het samen met je op. Het wordt erg lastig voor de biologische vader om hier omgang met het kind op te eisen lijkt mij.

Nu ben ik eerstejaars student en weet ik nog niet alles. Wellicht dat een afgestudeerde jurist hier meer over kan zeggen?
MSN messenger
meertje82

BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

- Surprised

Laatst aangepast door meertje82 op wo 12 mei 2010 12:27, in totaal 1 keer bewerkt
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010 23:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan dat de man van meertje het kind niet daadwerkelijk heeft erkend, want hij was op basis van het huwelijk al de juridische vader van het kind. Erkenning is niet mogelijk als het kind al een juridische vader heeft. Wat de echtgenoot in feite heeft gedaan, is dat hij zijn vaderschap niet heeft ontkend. (Dat had hij moeten doen binnen een jaar nadat hij bekend is geworden met het feit dat hij vermoedelijk niet de biologische vader is van het kind (art. 1:200 lid 5 BW), en die periode lijkt inmiddels te zijn verstreken.)

Ik denk ook niet dat de verwekker hier iets kan. Er is geen nauwe persoonlijk band tussen het kind en de verwekker, dus recht op omgang heeft hij niet. Tegen het juridische vaderschap van de echtgenoot van meertje kan hij ook niets ondernemen.

BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Surprised

Laatst aangepast door meertje82 op wo 12 mei 2010 12:29, in totaal 1 keer bewerkt
maartjedevries

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2010 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

meertje82 schreef:
ja, klopt. ik had het verkeerd verwoord. Op basis van mijn huwelijk is hij al juridisch de vader. En samen voeden wij het kind op.

nu heb ik wel een kaart bewaard van de verwekker waarin hij aangeeft dat ik het kind kan houden. deze bewaar ik maar als bewijs. Ik ben blij dat ik nu weet dat mijn man en ik nu sterk staan. Het laatste wat we willen is ons kind met iemand delen die nooit een deel heeft gemaakt mijn kinds leven.

nu heeft de verwekker mij al een aantal keer gebeld, ik heb elke keer niet opgenomen. Is het beter om het uit te praten met de mogelijke verwekker of zal ik de telfoontjes negeren?

Ik denk dat juridisch gezien het niet uitmaakt of je de telefoon opneemt of niet. Het lijkt me dat jijzelf het beste kunt inschatten of je wel of niet het gesprek aan moet gaan en al dan niet je keuze uitlegt.
MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

off topic: soms heeft dat veelvuldig gekwoot wel voordelen ...... Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds