Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 05 mei 2024 10:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL]Straf- en strafprocesrecht B3
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 20:18    Onderwerp: [UL]Straf- en strafprocesrecht B3 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga ervoor op 30 januari!
Wat zijn jullie ervaringen met dit vak? Ik merk dat ik weinig heb aan het boek van Corstens. De Hullu is ok. Maar waar ik veel heb is het boekje van Koopmans, het beslissingsmodel, dat voorgeschreven was voor het eerstejaarsvak maar niet voor dit vak!
Ik merk dat er erg veel is blijven hangen van het B1 tentamen. Gelukkig ligt hier de nadruk op het materieel strafrecht, wat ik prettiger materie vind dan formeel strafrecht...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey, ik heb het tentamen in december al gehaald met een goed cijfer en ik vond het echt best te doen Smile Als je de werkgroepen hebt gevolgd, is het helemaal fijn, want daar had ik écht wat aan.

Corstens zou ik niet helemaal perfect gaan lezen ofzo, want de nadruk ligt natuurlijk op het materiële strafrecht. De Hullu is heel handig, daar staat eigenlijk alles in, maar wel vaak in de visie van De Hullu, maar desalniettemin een goed boek! Niet dat ik hiermee wil zeggen dat Corstens geen goed boek is Wink Maar daar ligt de nadruk hier niet op, dus ik zou me vooral richten op het materiële.

Succes de 30e! Gaat vast lukken Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 20:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Madison schreef:
Hey, ik heb het tentamen in december al gehaald met een goed cijfer en ik vond het echt best te doen Smile Als je de werkgroepen hebt gevolgd, is het helemaal fijn, want daar had ik écht wat aan.

Corstens zou ik niet helemaal perfect gaan lezen ofzo, want de nadruk ligt natuurlijk op het materiële strafrecht. De Hullu is heel handig, daar staat eigenlijk alles in, maar wel vaak in de visie van De Hullu, maar desalniettemin een goed boek! Niet dat ik hiermee wil zeggen dat Corstens geen goed boek is Wink Maar daar ligt de nadruk hier niet op, dus ik zou me vooral richten op het materiële.

Succes de 30e! Gaat vast lukken Smile


Thanks! Ik heb de werkgroepen gevolgd, maar ik heb de boeken niet helemaal gelezen. Heb wel de SIL-verslagen, en samenvattingen van de arresten.

Vreemd hoor; de stof lijkt mij dus ook prima te behappen, en dat voor een vak met niveau 400. Internationaal en Europees recht bijvoorbeeld is niveau 300 en daarvan vond ik de stof stukken pittiger. En Inleiding strafrecht is niveau 100 en dat tentamen was ook niet mals...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het was een pittig tentamen, maar volgens mij heb ik hem wel gehaald.
Ik kwam alleen maar niet uit die vraag over dat schoonmaakbedrijf, of dat als rechtspersoon als dader kon worden aangemerkt t.o.v. de dood van Claire.
De B.V. voldeed volgens mij aan de Zijpe-criteria maar toch gaat het tegen mijn gevoel in dat het bedrijf vervolgd kon worden voor dood door schuld, alleen maar omdat ze te laat waren voor het schoonmaken van de hotelkamer?!!?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 0:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoera, het vak is binnen. Helaas had ik maar een 6. Had wel op een hoger punt gehoopt. Maar niet getreurd, gehaald is gehaald.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 10:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga dit vak vanaf komende week volgen. Ik zat even te lezen op de BB pagina van dit vak en ik kwam het volgende tegen:

Het betreft een open boek tentamen. Dit houdt in dat u tijdens het tentamen gebruik mag maken van de voorgeschreven literatuur. Een exacte mededeling over de toegestane op het tentamen te gebruiken literatuur,alsmede de voorwaarden waaronder deze literatuur mag worden gebruikt, volgt op Blackboard.

Nou weet ik wel dat de informatie vermoedelijk op BB komt, maar ik ben toch benieuwd. Wat mag je dan voor boek bij je tentamen houden? Toch alleen maar de jurisprudentiebundel en eventueel JSS?
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009 21:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn jullie al flink aan het studeren. Ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Ik heb in ieder geval heel veel tabjes en probeer de basis dingetjes in mijn hoofd te stampen. Wat is opzet, culpa etc. Ook de boom basics vind ik erg handig. Hoe pakken jullie het aan?
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga het vak volgend jaar volgen maar ik heb ook een tip, er staan oefententamens op grotius en eventueel kan ik die naar je toe sturen. Maar je kan ze ook zelf downloaden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009 0:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom niet dit jaar? Of is dat teveel, je doet natuurlijk 2 studies. Ik heb een beetje problemen met het inloggen bij Grotius, dus als je ze kan sturen heel erg graag. Ik ga overigens geen europees recht doen. Na strafrecht heb ik dan nog maar 2 dagen en dat vind ik tekort. Ik ga me een week storten op burgerlijk procesrecht en doe in maart dan europees recht. Ik volg namelijk ook nog de cursus rechtseconomie, welke heel veel tijd opslokt. Heb daar overigens wel veel vertrouwen in nu.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je de oefententamens binnen? Ik volg dit half jaar 65 studiepunten tot en met januari -- al 30 zijn binnen Smile En heb ook geen herkansingen (tot nu toe); maar omdat Strafrecht ook een 3e jaars Criminologie vak is, overlapt het 20 punten met beide studies dus doe ik het volgend jaar. Bovendien is 75 studiepunten in 4 maanden beetje te veel van het goede Razz Probeer ook maar max tussen de 3 a 4 vakken per keer te volgen. Ik doe wel burgerlijk procesrecht, staan helaas geen oefententamens op grotius.

Bij wievolg je de extra cursus rechtseconomie?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009 22:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ken het. Ik heb ook 6 vakken gevolgd, dit semester. Ik ga voor strafrecht en burgerlijk procesrecht en dan in januari nog 3 tentamens. De cursus rechtseconomie volg ik bij de Kring van Leidse repetititoren. De docent is geen Bierens maar een afgestudeerd econoom, die nu geschiedenis doet. Hij echt super goed. Rechtseconomie gaat helemaal goedkomen. Thanks voor de tentamens, Misschien komt BPR nog. Doe jij ook nog Europees recht? Ik twijfel er blijft erg weinig tijd over om te leren na strafrecht namelijk. Ik denk erover om die in maart te doen, als ik het wel doe is het echt een poging.

Ben blij dat ik nu over mijn studiedip heen been zeg. Als ik dit semester goed doorkom dan, heb ik mijn achterstand zo goed als weggewerkt. Ik ben al 7 jaar bezig vanaf het MBO, en af en toe zit ik er echt doorheen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009 17:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is relaxed, een vak staat of valt soms bij degene die lesgeeft en de stof uitlegt. Bovendien is rechtseconomie zo'n struikelblok voor heel veel mensen. Maar dat moet goed komen, als je er zelf vertrouwen in hebt zegt dat al heel veel Very Happy

Ik ga zelf wel Europees Recht doen samen met BPR en nog eentje op wiens naam ik nu niet kom. In totaal met januari 2 crimi vakken dus 5 vakken en dan heb ik er dit half jaar 8 gevolgd met hopelijk 65 studiepunten als gevolg. Ik ben heel erg benieuwd hoe ER is, vooral omdat het nieuw is en mensen struikelen over de reader en hoe de verhouding precies is. Of je het wel of niet wil doen moet je maar zelf afwegen.

En petje af dat je vanuit het MBO aan het strijden bent en nu alweer bijna klaar met je bachelor rechten op WO niveau. Als er een iemand uitblinkt in doorzettingsvermogen ben jij het wel!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009 21:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dankje voor het compliment. Af en toe zit je er met 7 jaar behoorlijk doorheen. Ik verlang soms heel erg naar een baan. Zeker nu ik een relatie heb op mezelf woon. Maar een rechtenstudie is altijd een droom geweest, en zeker nu ik verder kom, is het een prachtige studie.

Voor jou anders ook petje af hoor 65 punten. Dat lukt mij echt niet. Zeker niet met een huishouden, relatie etc. Ik denk dat ik europees gewoon ga proberen, alles wat ik er nu vast van weet, heb ik wat aan voor de her. En misschien is het wel heel erg goed te doen. Dan is het zonde dat ik niet geweest ben. Reader B is inderdaad een drama. Erg veel en onduidelijk allemaal. Maar goed niet geschoten is altijd mis. Strafrecht gaat ook erg goed bij mij. Ben echt benieuwd of ik hier een mooi cijfer voor ga halen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja 7 jaar is zeker lang, maar ik denk niet dat veel mensen hetzelfde kunnen zeggen en over 6 maandjes is het sowieso een prestatie die je heel je leven met trots kan dragen Very Happy En ik heb sowieso het gevoel dat de tijd nu wel heel snel gaat, ik heb nog het gevoel alsof ik nog maar 1 of 2 maanden van het jaar bezig ben, maar ik zit al bijna op de helft.

Verder heb ik zelf een beetje gemengde gevoelens over ER. Ten eerste omdat we eigenlijk oude stof leren, straks gaat het verdrag van Lissabon gelden en alles wat wij hebben geleerd in 1 maand tijd is gewoon "oud nieuws". Confused Daarnaast een nieuwe leraar en een andere manier van lesgeven, ik heb het gevoel alsof we proefkonijnen zijn. En die reader inderdaad, waarom moeten wij de richtlijn weten waarin wordt gesteld dat discriminatie verboden is als dat ook blijkt uit je wettenbundel art 12 EG etc.

En BPR lijkt me ook wel pittig, vooral omdat daar maar 1 oefententamen over is en die wordt op een dinsdagavond besproken van 19.00 tot 21.00 Terwijl ik het gevoel heb alsof ik meer vertrouwen in dat tentamen moet krijgen door juist te oefenen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009 20:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad dat proefkonijnen gedoe is heel vervelend. Ook bij strafrecht. Nu is het een openboek tentamen Ik heb dus geen idee, of die oefententamens nog wel representatief zijn. Ik heb 3 dagen om voor BPR te stampen. Hoop dat het voldoende is. We zullen zien.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds