|
Auteur |
Bericht |
3do
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 20 mrt 2006 14:06 Onderwerp: [UL] tentamen ondernemingrecht |
|
|
De vakgroep ondernemingsrecht heeft bij voorbaat de normering voor het tentamen op Blackboard gezet, gezien de zwakke presentatie van deze vakgroep een plusje. Als je de normering goed bekijkt, lijkt daar dezelfde denkfout in te zitten als vorig jaar bij IER. Misschien kan ons rekenwonder (bona fides) daar alvast zijn licht over laten schijnen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 20 mrt 2006 19:14 Onderwerp: |
|
|
Haha, ja ik zag het ook. Alleen ben ik bang dat het deze keer ook de bedoeling is van de staf, en dat de oorzaak niet ligt in onbenul van de conciërge, zoals bij inleiding europees recht. 39 uit 40 punten een 9. Tja waarom dat nou nodig is... |
|
|
|
 |
MZN
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 68
|
Geplaatst: wo 22 mrt 2006 15:49 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat ik maar veel in de wet moet gaan zoeken, ik heb zo'n beetje al mijn tijd gespendeerd aan het leren van staats en bestuurs omdat de her daarvan op lowlands vrijdag is...
die ene nieuwe 7 titel 13 (7:800 v.) staat trouwens in mijn vnw bundel. Zat ie er bij de kluwer nou niet in? En wat moet je er eigenlijk mee? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 22 mrt 2006 17:57 Onderwerp: |
|
|
MZN schreef: | die ene nieuwe 7 titel 13 (7:800 v.) staat trouwens in mijn vnw bundel. Zat ie er bij de kluwer nou niet in? En wat moet je er eigenlijk mee? |
Meenemen naar het tentamen. Die titel is nog geen wet, maar voor ons tijdens het tentamen wel. |
|
|
|
 |
Jasper
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 22 mrt 2006 20:14 Onderwerp: |
|
|
ow God ik was heel die regeling vergeten... volgens mij heeft iedereen full-time aan S&B-recht gezeten en probeert iedereen nu in 3 dagen nog even ondernemingsrecht erin te stampen...
ik iig wel, ach ik ga gewoon 25 punten te scoren met het i.e.-recht en 1 puntje te halen met ondernemingsrecht (een waterdicht plan )
edit, oe kwam erachter dat je hoogstens maar 15 punten kan halen met i.e.-recht... daar gaat mijn plan  |
|
|
|
 |
Philip
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 11:09 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij staat die nieuwe regeling nog niet in de Kluwer.. Ik kan hem verder ook nergens vinden..
Gaan ze dit misschien als bijlage bij het tentamen erbij doen?  |
|
|
|
 |
A-Flex
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 12:08 Onderwerp: |
|
|
die 7.13 staat in je wetteksten reader _________________ If God was a Dj, the whole world would be a jungle
www.Dmob.nl yuah baby |
|
|
|
 |
Philip
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 12:51 Onderwerp: |
|
|
thx!!  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 19:31 Onderwerp: |
|
|
Uitwerkingen staan op blackboard.
Ik zie nu pas dat de TRIPS vraag vroeg welke voorwaarde geen deel uitmaakt van de drie-stappen-toets, ondanks de onderstreping... Antwoord D was nu net het antwoord waarvan ik zeker wist dat het niet zo'n stap was.
Maar over open vraag 1.1. De sleutel zegt dat NV A een structuurvennootschap is.
NV A heeft 500.000 euro op de balans als geplaatst kapitaal met reserves. Nu verwijst 2:153 lid 2 sub a naar een AMvB die (dacht ik) niet in de bundel zit voor het minimumbedrag voor een structuurvennootschap, maar ik dacht zeker te weten (en het 'boek' bevestigt dit) dat het om 16 miljoen ging. Aan de subs b en c wordt wel voldaan, maar de voorwaarden zijn cumulatief. Dus de structuurregeling is niet van toepassing lijkt me!
Mis ik iets?? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 19:50 Onderwerp: |
|
|
Ik had overigens 4 fout van de 25 mc.
Vraag 25. Het boek geeft aan dat art 5a van de Handelsnaamwet alleen gaat over het geval dat het merk ouder is. Tja, dat ligt op zich wel voor de hand.
Maar waarom mag de uitsluitend door J. Hendriksen opgezette en gedreven zaak niet "Hendriksen & Co." heten? Co is niet de naam van een ander (art 3). Wellicht art 5b, misleidende handelsnaam. Maar het voorbeeld van het boek is hier een onbetekenend eenmanszaakje onder de naam "Verenigde Polyester industrieën". Op basis daarvan trek ik niet de conclusie dat ook "Hendriksen & Co." het publiek op het verkeerde been zou kunnen zitten....
Wel stom, had eerst het goede antwoord A maar wijzigde het later in C toen ik niet goed kon inzien waarom art 5a niet over jongere merken zou gaan, gezien de formulering.
Verder had ik dus vraag 19 fout (de TRIPS vraag), vraag 6 (Rainbow, ik had D, moest B zijn... snap ik niet maar ok), vraag 1 (ik had B, moest A. Groepsmaatschappij gaat over daadwerkelijk uitgeoefende, beslissende zeggenschap? oh).
Bij het terugzoeken in het 'boek' merk je weer hoe gehandicapt je bent met een boek dat helemaal niet af is, geen inhoudsopgave met paginanummering, geen index. Niets is terug te vinden. Het maakte het leren ook al zo inefficiënt. Bagger. |
|
|
|
 |
MZN
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 68
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 19:58 Onderwerp: |
|
|
ik dacht zelf dat de voorwaarden voor de structuur niet cumulatief was, maar waarom kan ik niet onderbouwen. Ik ben er vanuit gegaan en daarom kwam ik een heel eind.
ik heb met wat van die open vragen bekeken te hebben op 22 punten blijven steken, jammer maar ik had 't wel verwacht met 3 dagen leren... |
|
|
|
 |
Rikusu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 19:59 Onderwerp: |
|
|
Ben ik nou gek? Ik heb de aankondiging wel gezien, maar die sleutel met antwoorden is nergens te vinden? |
|
|
|
 |
Rikusu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 20:01 Onderwerp: |
|
|
Ah nu wel, kan ik ook even gaan kijken  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 20:21 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Dus de structuurregeling is niet van toepassing lijkt me!
Mis ik iets?? |
Nee, ik mis niets. De sleutel is intussen aangepast. |
|
|
|
 |
milou
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 24 mrt 2006 20:30 Onderwerp: |
|
|
Zoo dit is echt niet zo leuk Ik was helemaal in de veronderstelling dat ik het gehaald had..aangezien ik dus wel had dat de structuurregeling van toepassing was...en nu zie ik dat het is aangepast en het dus niet heb gehaald
ga ze echt aanklagen ofzo wegens het eerst mij heel blij maken omdat ik mijn tentamen haal en vervolgens toch weer heel verdrietig maken
 |
|
|
|
 |
|