Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 05 mei 2024 16:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Tentamen Strafrecht Leiden
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Heb je strafrecht gehaald?
Ja
81%
 81%  [ 30 ]
Nee
18%
 18%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 37

Auteur Bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2005 21:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helemaal mee eens, het is schandalig. Het werkt niet alleen voor geen meter, het kan ook niet werken met de huidige stand van de techniek (en die van de komende 20 jaar).

Helaas is dit aan dovemansoren gericht als ik dit tegenover de staf naar voren probeer te brengen. Men wil te graag geloven dat het werkt, omdat het te veel tijd bespaart.

Ik vraag me al een tijdje af wat de beste manier is om actie te ondernemen. Een officiële klacht misschien, eventueel tot aan de ombudsman toe. Aan de andere kant valt een wantoestand als deze weer in het niet bij wat er op het moment bij hogescholen als InHolland aan de hand is. Tja, tijden zijn veranderd als ik het vergelijk met het onderwijs ten tijde van mijn eerste studie (en zo oud ben ik nu ook weer niet hoor).

Inderdaad raadselachtig hoe men te weinig geld kan hebben om een paar open vragen te corrigeren als er 1000 eerstejaars zijn, waarvoor, voor zover ik weet, per stuk net zo veel geld binnenkomt als bij kleine faculteiten waar iedere student ongeveer individueel vertroeteld wordt. Wiens zakken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2005 23:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm.. misschien in dat mooie nieuwe gebouw waarin we nu zitten Wink
Het is duidelijk dat er fors bezuinigd wordt bij de Leidse rechtenfaculteit, er zijn veel te weinig docenten... misschien is het wel een idee om gezamelijk een klacht in te dienen...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Bakbeestje




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2005 12:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De Leidse rechtenfaculteit heeft het inderdaad niet goed geregeld. Ze hebben ook een waarschuwing gekregen van het Nederlands Vlaams Accreditatie Orgaan (NVAO) dat als ze volgend jaar niet alles op orde hebben, de opleiding niet meer wordt erkend. Ik denk dat het niet zo ver zal komen, maar het geeft wel aan dat ze niet goed bezig zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2005 16:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey
Waar komt die informatie eigenlijk vandaan, ik wil dat wel eens lezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Bakbeestje




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2005 19:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb er vooral over gelezen op internet en in de krant. In de Mare is ook wel eens iets naar voren gekomen. Er wordt zo min mogelijk aandacht aan besteed vanuit de Rechten faculteit om dit naar buiten te brengen. In 2007 komt het eindoordeel en in 2006 moeten ze alles al in orde hebben. Op deze link staat wel wat informatie: http://athena.leidenuniv.nl/rechten/faculteit/index.php3?t=1&c=337.
Quote:
Na een kennismakingsronde licht ..... toe dat alle onderwerpen op de agenda nauw samenhangen met de komende visitatie en accreditatie. Het is voor de faculteit van doorslaggevend belang om geaccrediteerd te worden.

Als je zoekt op visitatie krijg je verschillende artikelen bij Mare:
Quote:
Leiden heeft een groot aantal goede opleidingen, een aantal uitstekende en enkele die nog niet goed genoeg zijn. Voor ons is dat de reden om het onderwijs bij die opleidingen die nog niet goed genoeg zijn, te verbeteren. Een voorbeeld is de opleiding rechten. Die scoorde in de visitatie die in 2002 – dus twee jaar geleden - is uitgevoerd een onvoldoende. Inmiddels geeft die visitatie geen actueel beeld meer. Zo was er stevige kritiek op de huisvesting en de faciliteiten. De faculteit is de afgelopen maand verhuisd naar het Kamerlingh Onnes Gebouw en beschikt nu over geavanceerde faciliteiten. Verder zijn bij rechten en nog enkele opleidingen gerichte acties begonnen om de slag van kwantiteit naar kwaliteit te maken. Dat heeft geleid tot een beperking van de instroom bij psychologie en binnenkort ook bij rechten. Wij willen dus geen duizend studenten bij rechten maar 850.


Vooral in dit interview is veel informatie te vinden: http://www.leidenuniv.nl/mare/2005/23/11.html. Hier staat alles wel zo'n beetje in.
Stukje uit interview met nieuwe rechtendecaan in de Mare:
Quote:
Een groot probleem bij alle plannen en ambities blijft verder de slechte student-staf ratio.

‘Dat is waar en die moet verbeteren. Want laten we eerlijk zijn, hoewel we erg boos waren, had de onderwijsvisitatiecommissie best een beetje gelijk: met zo weinig personeel konden we moeilijk excellent onderwijs geven. Eén manier om de student-staf ratio te verbeteren is door keuzes te maken. Zo hebben we prachtige post-graduate programma’s voor buitenlandse studenten, maar moet je daarmee doorgaan? Verder hebben we het aantal keuzevakken en het aantal studierichtingen ingeperkt. Weet je, ambitie heeft ons personeel genoeg, maar soms moeten we ze tegen zichzelf in bescherming nemen.


Het valt mij trouwens op dat ongeveer al 1000 mensen dit forum hebben bekeken en dat bijna niemand daarvan een antwoord of opmerking post. Er blijken dus veel mensen nog interesse te hebben in de beoordeling van strafrecht. Of zie ik dit verkeerd?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2005 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aha, het probleem zit dus onder andere in de oneigenlijke activiteiten, al gaat het hier nog wel om onderwijs (in post-graduate programma's).

Het was prettig om deze morgen in de krant te lezen dat Rutte paal en perk gaat stellen aan bedrijfsactiviteiten van onderwijsinstellingen. Beetje laat misschien maar ok.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2005 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op de hierboven vermelde link is verder te vinden:
Quote:
Toetsing

Erwin Muller kondigt aan dat er voor alle vakcoördinatoren (van alle jaren) een presentatie zal worden verzorgd van het digitaal afnemen van een tussentoets bij het eerstejaarsvak Inleiding straf- en strafprocesrecht. Hijzelf was onder de indruk van deze manier van toetsen. Het vergt tevoren natuurlijk een zekere tijdsinvestering omdat de open vragen zorgvuldig moeten worden geformuleerd. Desgevraagd door Jan-Peter Loof dat de ondersteuning door de afdeling ICT&O zal worden aangepast indien meer vakken deze vorm van deeltentaminering willen toepassen. Ankie Broekers heeft recent informatie ontvangen over deze manier van toetsen bij een Amerikaanse universiteit.

Iedereen is bij deze dus gewaarschuwd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2005 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bakbeestje schreef:

Het valt mij trouwens op dat ongeveer al 1000 mensen dit forum hebben bekeken en dat bijna niemand daarvan een antwoord of opmerking post. Er blijken dus veel mensen nog interesse te hebben in de beoordeling van strafrecht. Of zie ik dit verkeerd?


Vergeet niet dat er ook veel studenten hier kijken die niet aan de RUL studeren.
En aangezien er 21 antwoorden zijn betekend dat dat gemiddeld 50 leden iedere bijdrage lezen.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sapper



Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 58


BerichtGeplaatst: do 21 jul 2005 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hmmm wat een ontevredenheid over jullie uni de UL maar het is er idd niet al te goed geregeld. ze kwamen afgelopen keer dan ook barslecht uit de test

volledig rapport
_________________
Dat is een tessst...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 21 jul 2005 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben niet echt ontevreden hoor, ik vind het niet beter of slechter geregeld/ georganiseerd dan de andere instellingen waar ik gestudeerd heb (VU en HHS), alleen laten de docenten af en toe vallen dat er weinig docenten zijn door bezuinigingen...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
sapper



Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 58


BerichtGeplaatst: do 21 jul 2005 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Ik ben niet echt ontevreden hoor, ik vind het niet beter of slechter geregeld/ georganiseerd dan de andere instellingen waar ik gestudeerd heb (VU en HHS), alleen laten de docenten af en toe vallen dat er weinig docenten zijn door bezuinigingen...


heb je trouwens de p in 1 jr gehaald ???
_________________
Dat is een tessst...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 21 jul 2005 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet het nog niet, ik zit nog op mijn laatste cijfer te wachten Rolling Eyes
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Bakbeestje




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: do 21 jul 2005 14:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente schreef:
Bakbeestje schreef:

Het valt mij trouwens op dat ongeveer al 1000 mensen dit forum hebben bekeken en dat bijna niemand daarvan een antwoord of opmerking post. Er blijken dus veel mensen nog interesse te hebben in de beoordeling van strafrecht. Of zie ik dit verkeerd?


Vergeet niet dat er ook veel studenten hier kijken die niet aan de RUL studeren.
En aangezien er 21 antwoorden zijn betekend dat dat gemiddeld 50 leden iedere bijdrage lezen.


Ja dat had ik al door, maar de interesse blijft daarnaast hoog.
De strafrecht groep communiceert het liefste niet met studenten en het college jaar is afgelopen zodat studenten elkaar ook minder spreken. Hierdoor is het zeer moeilijk om aan informatie te komen... Maar ik ga er inmiddels al vanuit dat er niets meer wordt veranderd bij strafrecht. Ik heb wel een mailtje gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd, dus houdt het verder op.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 21 jul 2005 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik heb wel een mailtje gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd, dus houdt het verder op.
Een béétje jurist geeft natuurlijk niet snel op .... Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Bakbeestje




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: do 21 jul 2005 16:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Quote:
Ik heb wel een mailtje gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd, dus houdt het verder op.
Een béétje jurist geeft natuurlijk niet snel op .... Wink


Tja dat is waar.. Maar ik ben waarschijnlijk de enige die nog in de normering van strafrecht is geïntresseerd.. Vorige keer stuurden zo'n duizend mensen een mailtje, nu maar een paar. En voor de rest kan ik geen klacht indienen omdat ze de normering van strafrecht niet oprekken...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds