|
Auteur |
Bericht |
Nivea
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 09 nov 2010 12:26 Onderwerp: [Telfort] Aanpassen sim only abo. smsbundel |
|
|
Beste forumgebruikers,
Afgelopen zomer heb ik mijn telfort sim only abonnement verlengt. Ik heb toen gekozen voor 300 min bellen en 1000 sms. (sms 1000 genomen omdat anders de keuze 100 was en dit is te weinig).
Ik heb nog via de chat op Telfort gevraagd of er binnenkort ook weer eens een 300 sms bundel zou komen. Hierop kreeg ik het antwoord dat ze dat niet wisten (natuurlijk, ze weten niks).
Een maand later ongeveer nadat ik het abo. verlengt heb heeft Telfort zijn diensten aangepast. Nu is het ook mogelijk om een sms bundel te nemen van 300 sms. Dit scheelt toch een 4 euro per maand (contract a 24 mnd x 4 euro is ongeveer 100 euro).
Dus ik online kijken bij mij profiel of ik het sms bundel ook kan wijzigen. En tot mijn verbazing kan dat ook nog. Alleen zit er een adder onder het gras. Je kan alleen je sms bundel verhogen en eventueel verlagen tot het sms bundel wat je had. (voorbeeld: heb je 100 kan je er 1000 van maken en later weer terug zetten naar 100)
Maar ik heb 1000 sms en dat is dus het hoogste en dat kan dus niet verlaagt worden. En ik heb in de Telfort chat gevraagd of ze het kunnen/willen wijzigen, maar dat willen/kunnen ze niet. (zeggen ze.. alles kan natuurlijk)
Nu zou ik graag mijn abo. naar 300 sms willen verlagen d.m.v. een brief o.i.d. heen te sturen met een verzoek. Maar mijn vraag is heb ik dit recht? Op het gebied van rechten ben ik nou niet bepaald een pro, dus ik kan alle hulp/adviezen gebruiken.
Het is een contract van 24 mnd dus die kleine 100 euro die ik er mee bespaar is altijd meegenomen (natuurlijk is het ook een principe kwestie).
Gr. Nivea |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 09 nov 2010 14:16 Onderwerp: |
|
|
Je hebt een contract van 24 maanden, en Telfort kan je daar natuurlijk aan houden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Nivea
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 09 nov 2010 17:06 Onderwerp: |
|
|
Ja dat contract heb ik nu inderdaad, maar zou er een mogelijkheid zijn om mijn SMS bundel te verlagen naar 300? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 09 nov 2010 17:33 Onderwerp: |
|
|
Je bent een overeenkomst aangegaan met Telfort als wederpartij. Je wederpartij kan je aan die overeenkomst houden. Het heeft er veel van weg dat Telfort dat in dit geval ook doet. Dat is het goed recht van Telfort. Daar kun je geen juridische actie tegen ondernemen.
Meer algemeen, zodra je meerderjarig bent (en in sommige gevallen ook daarvoor) zit je in beginsel vast aan wat je overeenkomt / waar je mondeling of schriftelijk mee akkoord gaat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|