Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 06 jun 2024 17:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[RUN] Mondeling Staatsrecht B2 2005
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RemcoJansen






Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 88


BerichtGeplaatst: wo 23 feb 2005 21:40    Onderwerp: [RUN] Mondeling Staatsrecht B2 2005 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het mondeling staatsrecht B2-jaar Ned. recht van de Universiteit Nijmegen is wellicht nog ver weg, maar ik ben nu al het een en ander aan het voorbereiden. Kan iemand zich nog herinneren wat o.a. Kortmann/Fleuren/Bunschoten/Mohlman in het verleden gevraagd hebben tijdens het mondeling...? Waar moet je op letten tijdens de voorbereiding ? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Elisabeth








Berichten: 18


BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2005 14:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

is er dan echt niemand die zich nog wat van staatsrecht mondeling kan herinerren?
bijvoorbeeld wat voor soort vragen het waren, meer feiten of meer casussen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2005 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan je (en iedereen) een algemene tip geven.
Als ze iets vragen wat je niet weet, niet gaan stamelen of stil vallen.
Gewoon rustig 15 seconden nadenken en als je het dan nog niet weet vragen of dat je die vraag later mag beantwoorden omdat het je tijdelijk is ontschoten.
Als je op die manier van de, ik noem maar een antal, 10 vragen er 8 kan beantoorden nemen ze je die 2 vragen die je niet meer wist niet kwalijk.
Als je je forceerd op die ene vraag worden er misschien in totaal maar 5 vragen gesteld en wegen die 2 niet beantwoordde vragen natuurlijk disproportioneel zwaar.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Miepie



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: do 19 mei 2005 19:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb morgen mondeling staatsrecht bij Bovend'eert Confused Confused
Ik zal als ik eraan denk even een verslagje hierop zetten! misschien heb je er wat aan!
groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Elisabeth








Berichten: 18


BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2005 9:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nou miepie,
heel veel succes!
en zo'n verslagje zou echt super helpen....
want ik vraag me echt af waar je je nu op moet richten,
de hc, de wg, de europese landen of de arresten?
m.a.w ik vraag me af of het eerste half jaar aan hc echt belangrijk is bij je tentamen.
grtz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RemcoJansen






Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 88


BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2005 17:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik ben zeeeeer benieuwd, heb mijn mondeling op 31 mei bij Fleuren (die ik overigens niet ken)...Bovend'Eert lijkt me moeilijk...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Miepie



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: za 21 mei 2005 20:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik kan jullie allemaal gerust stellen: het viel me echt 100% mee! Bovend'eert is heel relaxed! Ik had een 7 Laughing
Maar bij hem moet je vooral de arresten erg goed kennen... en niet meteen naar je arrestenbundel grijpen.. (dan krijg je minpuntjes). Als je eerst zoveel mogelijk kunt vertellen en dan pas gaat kijken kan 'ie dat wel waarderen.
Hij stelde ook over elk onderwerp 1 vraag (soms een extra deelvraag); dus over politiek staatsrecht van het 1e semester HC's, wetgeving, rechtspraak, buitenland (niet veel dus!), grondrechten en daarbij moet je gewoon wel het belangrijkste arrest kunnen noemen en waar het over ging (ook de casus).
Nou ja verder weet ik niet zoveel meer te vertellen.. Ik wens jullie iig heel veel succes en als je vragen hebt dan hoor ik het wel:)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RemcoJansen






Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 88


BerichtGeplaatst: za 21 mei 2005 22:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Miepie!!

Hartelijk bedankt voor je reactie!
Het valt dus bestwel mee...maar het is veel leerwerk, ben al 1,5 maand bezig...saai.

Weet je misschien nog concrete vragen die Bovend'Eert je vroeg??
Moet je bijvoorbeeld alle bevoegdheden van een regering/minister-president kunnen opnoemen of is het globaal allemaal?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Remco
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Miepie



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2005 10:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Remco,
ik vond het vrij globaal allemaal, hij vroeg over elk onderwerp wel iets, maar niet diepgaand ofzo. Ik moest iets vertellen over individuele en collectieve ministeriele verantwoordelijkheid en een voorbeeld noemen. Toen moest ik van de Duitse bondregering 3 principes noemen en uitleggen. (kanseliersbeginsel, ressortbeginsel, collegialiteitsbeginsel) en toen vroeg ie nog wat over het 'Kleyn-arrest'. Verder nog wat over het toetsingsverbod; welke arresten erbij hoorden en waarom Tegelen een ruimer toetsingsverbod kende dan Prof. van den Bergh. En nog over grondrechten; hij noemde een voorbeeld van een beperking van het petitierecht of dat mocht en over de Ambtenarenwet; of als art. 125a niet had bestaan of er dan nog een alternatief was; dat staat in Ambtenaar/rij-instructeur: een zelfstandige rechtsnorm.
Nou dat was het wel zo ongeveer... ik heb er denk ik 2.5 week voor geleerd waarvan de laatste week echt goed.
Je moet gewoon in ieder geval zorgen dat je de arresten goed kent, dat is al een pré!
succes!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RemcoJansen






Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 88


BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2005 20:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank Miepie! De vragen die kan ik zo beantwoorden, dus het zal allemaal wel loslopen...ben nu ook al bezig met Geschiedenis Privaat...
Thanx!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds