Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 02 mei 2024 14:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[OU] Welke module?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beetje lastig om te beoordelen omdat ik de ECT's per vak niet weet.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan kan het niet anders dan goed komen Good Yesss
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 11:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh gut. Nou daar heb ik ook nog niet naar gekeken. Ik ga gewoon hard aan het werk en ik zie wel waar ik evt. iets moet aanpassen Smile.

Vraagje: M of StevenK, kunnen jullie mij vertellen welke literatuur ik zou moeten bestellen voor internationaal recht?
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 13:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind je planning heel ambitieus, zou het zelf never aandurven, maar er zijn mensen die het lukt. Dus ik hoop dat dat voor jou ook haalbaar blijkt. Heel veel succes ermee!

En voor meer info over materiaal van de vakken bij de OU kun je het beste even de vakbeschrijvingen lezen op http://www.ou.nl/ . Meestal is niet veel meer dan een wettenbundel vereist. Vrijwel al het materiaal is onderdeel van de prijs die je betaalt, dus je krijgt alles vanzelf wel.

Het boek wat men vereist bij Inleiding Internationaal Recht en wat je extra zou moeten kopen.... ga je niks aan hebben, dus kun je gewoon beter niet kopen. Je zult het echt niet missen. Tenzij je het uit eigen interesse graag hebt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 13:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

I know. HEt is heel ambitieus. Daar moet wel bij gezegd worden dat ik een aantal vakken al heb gehad. Dat zal dus puur verdieping zijn. Daar heb ik dan ook een beetje op gepland.

Ach, het is een planning. Mocht het niet lukken dan kan ik altijd bijstellen. Dat vind ik het grote voordeel van de OU.

Ik heb wel Boom Basics internationaal recht besteld. Die is me ook erg goed bevallen bij bestuursrecht en staatsrecht. Verder mensenrechten vanuit nationaal en internationaal perspectief. Dat ismeer persoonlijke interesse en kan ook nuttig zijn.

De rest laat ik dan maar even op jouw advies.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm, ik had even geen rekening gehouden met ECT's. Planning nu toch maar wat anagepast Laughing . Nog steeds pittig maar wel realistischer.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 19:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Het boek wat men vereist bij Inleiding Internationaal Recht en wat je extra zou moeten kopen.... ga je niks aan hebben, dus kun je gewoon beter niet kopen. Je zult het echt niet missen.

Klopt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hebben jullie het over 'Internaional Law, Human Rights'? Mocht dat zo zijn dan is het mijns inziens een goed idee om de desbetreffende bundel wel aan te schaffen. Er wordt in het studieboek verwezen naar de bundel en de verdragen zijn relevant voor de studie. Op het tentamen kwam de bundel trouwens van pas. Hmm, hebben we het wel over hetzelfde boek?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van dat boek zou ook een vertaling moeten zijn Abraxes. Weet jij waar ik dat kan vinden?
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 20:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Hebben jullie het over 'Internaional Law, Human Rights'? Mocht dat zo zijn dan is het mijns inziens een goed idee om de desbetreffende bundel wel aan te schaffen. Er wordt in het studieboek verwezen naar de bundel en de verdragen zijn relevant voor de studie. Op het tentamen kwam de bundel trouwens van pas. Hmm, hebben we het wel over hetzelfde boek?

Ja, we hebben het over hetzelfde boek. Dat boek heb ik echt *nooit* gebruikt voor dit vak.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
jacq



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 454


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
StevenK schreef:
abraxes schreef:
Hebben jullie het over 'Internaional Law, Human Rights'? Mocht dat zo zijn dan is het mijns inziens een goed idee om de desbetreffende bundel wel aan te schaffen. Er wordt in het studieboek verwezen naar de bundel en de verdragen zijn relevant voor de studie. Op het tentamen kwam de bundel trouwens van pas. Hmm, hebben we het wel over hetzelfde boek?

Ja, we hebben het over hetzelfde boek. Dat boek heb ik echt *nooit* gebruikt voor dit vak.


Ik ook niet en ik weet van heel veel mensen (ook van die die het toch hadden gekocht) dat ze het niet gebruikt hebben.

groet jacq
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 22:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb dat boek ook aangeschaft en ik heb er wel eens doorheen gebladerd, maar in het geheel niet nodig gehad voor het tentamen. En eigenlijk ook vrijwel niet voor het vak zelf.

Veel te duur voor iets wat je (nu) toch niet gebruikt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 8:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Hanifa, misschien moet je het advies van M, Stevenk en Jacq maar opvolgen. Ik benader het onderwerp wellicht anders. Verder heb ik geen idee of de complete bundel in het Nederlands verkrijgbaar is. Mijn voorkeur gaat uit naar Engels om zo het jargon te leren verstaan. De meeste verdragen zijn denk ik wel vertaald. In Kluwer (of Vermande) vind je er ook een aantal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
brendaw



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: do 27 jul 2006 17:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ff een vraag. ik zat te kijken bij vakken voor na de propedeuse. Bij sommige vakken zoals bestuursrecht staat 2 modules. Betekent dit dat je voor dat vak 2 boeken en 2 tentamens krijgt of is het 1 groot tentamen waarvoor je studiepunten voor 2 modules krijgt?? Ik zag zo gauw bij BEstuursrecht geen andere literatuur erbij staan dan tekstboek en werkboek...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jacq



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 454


BerichtGeplaatst: do 27 jul 2006 18:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

brendaw schreef:
ff een vraag. ik zat te kijken bij vakken voor na de propedeuse. Bij sommige vakken zoals bestuursrecht staat 2 modules. Betekent dit dat je voor dat vak 2 boeken en 2 tentamens krijgt of is het 1 groot tentamen waarvoor je studiepunten voor 2 modules krijgt?? Ik zag zo gauw bij BEstuursrecht geen andere literatuur erbij staan dan tekstboek en werkboek...


2 modules houdt in dat er 200 studieuur voor staat. Bestuursrecht wordt afgesloten met een (open boek) tentamen en een opdracht (annotatie schrijven). De boeken die genoemd staan beslaan in principe de hele lesstof. Je krijgt daar dan 8,6 Ect voor.

1 module staat voor 100 studieuur, maar er zijn een aantal vakken waarbij bijna niemand het redt binnen die tijd Confused voor 1 modulevakken krijg je 4,3 ect

groet jacq
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds