Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 20:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

(v)echtscheiding vriend ex komt dingen niet na
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
triske

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2006 15:43    Onderwerp: (v)echtscheiding vriend ex komt dingen niet na Reageer met quote Naar onder Naar boven

mijn vriend is officieel gescheiden ,hij komt uit nederland maar woont nu sinds 4 maanden bij mij in belgie...
zijn ex doet al moeilijk vanaf ze uit elkaar zijn dit is nu al bijna 1.5jaar
hij heeft 2 kinderen die hij 1 keer op de 2 weken in het weekend ziet
de uitspraak van de rechtbank was dat zijn ex de kinderen moet brengen en hij ze terug moet doen, deze regel heeft ze nooit nagekomen en mijn vriend heeft ze altijd gehaald en gebracht...
nu mijn vriend hier woont en zij 210 km verder,word hij het beu ze telkens te gaan halen en terug weg te doen
ze heeft al verschillende keren gevraagd of hij papier wil tekenen dat hij zijn kinderen afstaat,als hij dit zou oen moet hij dan nog alimentatie betalen,niet dat hij zijn kinderen niet meer wil zien maar zo dreigt ze wel...

kan zij hem iets doen als hij de kinderen niet gaat halen? wat dus zijn plicht niet is?

ook vraagt ze meer alimentatie want wij wonen nu samen, en volgens haar zou hij dan meer moeten betalen,hij betaald nu al 130euro per kind... kan ze dit vragen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2006 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij moet sowieso alimentatie betalen, ook als hij zijn kinderen niet of nooit meer ziet. Het lijkt me dus niet verstandig hier mee akkoord te gaan (met het niet meer zien dus).

Het zou inderdaad kunnen dat je vriend nu meer moet betalen aangezien jullie samen een huishouden voeren en hij daardoor waarschijnlijk draagkrachtiger is geworden, m.a.w. hij houdt nu wellicht meer van z'n inkomen over en kan dus ook meer voor z'n kinderen betalen. Dit moet wel opnieuw worden vastgesteld door de rechter, dus je hoeft hier niet zomaar mee akkoord te gaan.

Voor meer informatie kan je ook kijken op www.alimentatie.nl
LeChat

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 0:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En wat het ophalen van de kinderen betreft: de enige consequentie als je vriend de kinderen niet ophaalt is waarschijnlijk dat hij ze dan niet meer ziet, als zij immers weigert ze te komen brengen...

Volento Deo

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 1:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat schreef:
En wat het ophalen van de kinderen betreft: de enige consequentie als je vriend de kinderen niet ophaalt is waarschijnlijk dat hij ze dan niet meer ziet, als zij immers weigert ze te komen brengen...

Maar als er vantevoren afgesproken is dat zij de kinderen moet brengen naar de vader, is ze toch verplicht zich aan de afspraak te houden? (ik ga er vanuit dat zo'n afspraak tijdens de scheiding is gemaakt....dus met een rechter erbij)
triske

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 9:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
LeChat schreef:

Maar als er vantevoren afgesproken is dat zij de kinderen moet brengen naar de vader, is ze toch verplicht zich aan de afspraak te houden? (ik ga er vanuit dat zo'n afspraak tijdens de scheiding is gemaakt....dus met een rechter erbij)

deze uitspraak is inderdaad door de rechter bepaald
maar wat als zij zich er niet aan houd?
Volento Deo

Volento Deo

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 9:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

triske schreef:
Volento Deo schreef:
LeChat schreef:

deze uitspraak is inderdaad door de rechter bepaald
maar wat als zij zich er niet aan houd?

Aangezien ze ertoe verplicht is en de afspraak niet wil nakomen, zonder opgaaf van (legitieme) reden(en) die haar belemmeren in de nakoming van zo'n afspraak, denk ik dat er wel sancties daartegenover staan. Net zoals er sancties zijn wanneer de vader bijvoorbeeld de kinderen niet zou terugbrengen nadat hij ze meegenomen heeft. Misschien moet de vader zijn advocaat raadplegen en informeren of er rechtens iets valt af te dwingen bij de moeder.
LeChat

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 9:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
LeChat schreef:

Zij moet zich wel aan die afspraak houden, ja. (Uit Triskes postings begrijp ik tenminste dat de rechter het zo bepaald heeft.)
Maar zoals gewoonlijk is de praktijk lastiger dan de theorie: je kan in zo'n situatie wel een advocaat in de arm nemen om haar te wijzen op haar plicht de afspraken na te komen, misschien helpt dat... (heeft iig meer kans dan dat je 't zelf zegt). Maar wat als ze stelt dat het wegbrengen nu niet meer van haar gevergd kan worden (gezien de substantieel groter geworden afstand)? Procedure starten? Kost wellicht veel, de vraag is wat 't oplevert...

Volento Deo

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 10:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat schreef:
Volento Deo schreef:
LeChat schreef:

Zij moet zich wel aan die afspraak houden, ja. (Uit Triskes postings begrijp ik tenminste dat de rechter het zo bepaald heeft.)
Maar zoals gewoonlijk is de praktijk lastiger dan de theorie: je kan in zo'n situatie wel een advocaat in de arm nemen om haar te wijzen op haar plicht de afspraken na te komen, misschien helpt dat... (heeft iig meer kans dan dat je 't zelf zegt). Maar wat als ze stelt dat het wegbrengen nu niet meer van haar gevergd kan worden (gezien de substantieel groter geworden afstand)? Procedure starten? Kost wellicht veel, de vraag is wat 't oplevert...

Helemaal mee eens Yesss
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 11:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien kunnen ze overeenkomen dat hij de kinderen het grootste deel van de tijd haalt en brengt en in ruil daarvoor niet een hoger bedrag aan alimentatie hoeft te betalen. Als jullie samenwonen wordt nl. ook naar jouw inkomen gekeken.

De kinderen niet meer mogen zien is onzin. Er is nu eenmaal een bezoekregeling overeengekomen. Als zij daar van af wil moet ze naar de rechter, maar ik vermoed zo dat ze heel weinig kans maakt. Mocht zij de kinderen echt van vader weghouden, dan zal hij helaas stappen moeten ondernemen. De eerste daarvan is een advocaat in de arm nemen.

Maar wie weet komen ze er in goed overleg uit??
triske

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 13:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maar ik dacht dat het hier in belgie anders was ivm de alimentatie, hier word enkel naar het loon van de vader gekeken en niet naar beide inkomens

met haar praten is jammer genoeg geen goed idee,telkens hij rustig met haar wil praten, dan begint ze te schelden en te dreigen,dus samnen uit komen doen ze niet terwijl mijn vriend steeds rustig blijft ook al scheld ze hem en mij uit...
MiriamvL

MiriamvL

Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

triske schreef:
maar ik dacht dat het hier in belgie anders was ivm de alimentatie, hier word enkel naar het loon van de vader gekeken en niet naar beide inkomens

Maar de alimentatie zal bij een nederlandse rechter vastgesteld worden, en dus naar nederlands recht...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
LeChat

BerichtGeplaatst: do 20 jul 2006 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

*edit* MirjamvL was me net voor

Leeftijd: 49
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even van de andere kant bekeken. Jouw vriend woonde dichter bij zijn kinderen waarschijnlijk toen de rechter die uitspraak deek, hij is nu in Belgie gaan wonen. Kun je dan redelijkerwijs van de moeder verwachten dat zij de kinderen dan ook naar Belgie moet brengen? Lijkt mij persoonlijk dat die rechterlijke uitspraak niet op deze situatie betrekking had maar op de situatie zoals die destijds was.
MiriamvL

MiriamvL

Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 14:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben ik het wel mee eens, maar Triske schrijft dat de ex de breng-afspraak *nooit* is nagekomen ook niet toen haar vriend nog in Nederland woonde... althans, als ik het goed begrijp, en dat is dan ook weer niet redelijk..
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
triske

BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mcvg schreef:
Even van de andere kant bekeken. Jouw vriend woonde dichter bij zijn kinderen waarschijnlijk toen de rechter die uitspraak deek, hij is nu in Belgie gaan wonen. Kun je dan redelijkerwijs van de moeder verwachten dat zij de kinderen dan ook naar Belgie moet brengen? Lijkt mij persoonlijk dat die rechterlijke uitspraak niet op deze situatie betrekking had maar op de situatie zoals die destijds was.

toen de uitspraak gemaakt werd woonde ze 90 km van mijn vriend vandaan,dat zou nu zo'n 110 km van hier zijn maar intussen tijd is ze dus veel verder gaan wonen en nu maakt het dat ze 210km van hier woont...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds