Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 16 mei 2024 19:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

'Dromen en doelen'
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
legally-blonde



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 22:23    Onderwerp: 'Dromen en doelen' Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Very Happy

Leuk dat je even komt kijken!

In september begin ik aan mijn bachelor rechtsgeleerdheid. Ontzettend spannend natuurlijk!!
Eigenlijk was mijn eerste keuze de Universiteit Leiden, maar is deze uiteindelijk op de Universiteit van Amsterdam gevallen omdat ik nu eenmaal in Amsterdam woon.
Omdat het toch aan mij blijft knagen, en ik gevoelsmatig meer aansluiting heb bij de Universiteit Leiden, is het plan nu om mijn propedeuse aan de UvA te behalen, en vervolgens het tweede jaar in Leiden te gaan volgen.
Ik wil daar heel graag het 'talentprogramma' volgen, waarbij een uitwisseling aan de Universiteit van Oxford mogelijk is.
Daarnaast ben ik ook al enige tijd geïnteresseerd in een togamaster aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Best veel, haha. Zo wordt vaak gezegd dat ik op de zaken vooruit loop, maar ik blijf nou eenmaal graag 'dromen' en doelen stellen.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring heeft met het talentprogramma van de UL, ofwel de togamaster aan de RUG?
Ik ben erg benieuwd wat ik het beste naast mijn studie zou kunnen doen, hetgeen mijn plaatsing bij een van deze programma's zou kunnen vergemakkelijken.
Ook zijn bevindingen van studenten aan de UvA welkom en worden algemene tips voor de toelating ontzettend op prijs gesteld.
Verder ben ik ook nieuwsgierig naar jullie ervaringen met studieverengingen. Leuk?

Bye bye Very Happy


Laatst aangepast door legally-blonde op ma 04 jun 2012 1:26, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 23:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou even met een Leidse studieadviseur contact opnemen om te vragen hoe makkelijk het is om met je Amsterdamse propedeuse verder te gaan met de Leidse opleiding. Ik weet niet zeker of je dan bepaalde vakken niet meer hoeft te volgen of juist alsnog wel moet doen.

In mijn ervaring is studieverbreding leuker dan studieverenging.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legally-blonde



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 0:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Ik zou even met een Leidse studieadviseur contact opnemen om te vragen hoe makkelijk het is om met je Amsterdamse propedeuse verder te gaan met de Leidse opleiding. Ik weet niet zeker of je dan bepaalde vakken niet meer hoeft te volgen of juist alsnog wel moet doen.

In mijn ervaring is studieverbreding leuker dan studieverenging.


Bedankt voor de tip Very Happy Een tijdje geleden heb ik dit echter al aan de UL besproken Wink
Interessant! Enige ervaring met studenten die van andere universiteiten afkwamen en moeite hadden met de inhoud van de opleiding aan de UL?

Kun je die studieverbreding een beetje toelichten? Heb je het over een minor, of over aanvullende zelfstudie?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
advocaatjeleefjenog



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 185


BerichtGeplaatst: do 07 jun 2012 12:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor het Honours programma van de UL moet je gemiddeld een 7,5 of hoger staan (officieel een 8 maar een 7,5 mag ook). Ik heb van verschillende studenten gehoord dat dit nogal veel is en niet zo verdiepend en interessant als ik me zelf had voorgesteld (ik kom er niet voor in aanmerking maar had een soort ideaalbeeld gekregen).

Je volgt dan veel vakken naast het reguliere programma, met andere woorden je bent er zeker redelijk wat tijd aan kwijt. In het tweede jaar (of misschien al het eerste maar dat weet ik niet) leer je bijvoorbeeld debatteren en pleiten. Echter, hiervoor kun je ook bij een debatvereniging gaan (zit ik zelf bij en is ook nog eens beter), bovendien krijgt iedere tweedejaars het vak Moot Court, waar je pleit voor een simulatierechtbank. Natuurlijk heb je bij Honours College wel een lichte voorsprong.

Hiernaast zijn er natuurlijk nog vele andere vakken. Als je de kans krijgt zou ik het wel doen, maar onderschat het niet, je bent er niet in een uurtje mee klaar. Overigens is het reguliere programma aan de UL erg goed en ik zou het je erg aanraden. Hoe het zit met een propedeuse van een andere universiteit weet ik niet, dat zou je even moeten bespreken hoe het zit met vrijstellingen. Heb wel gehoord (van meerdere mensen onafhankelijk van elkaar) dat de UvA vrij chaotisch is, maar goed ik ben geen ervaringsdeskundige.

Succes met je studie, en mocht je alsnog je P in Leiden willen halen is het vast nog wel mogelijk om te switchen nog voordat het collegejaar begint. In Leiden moet je je voor 1 augustus geloof ik hebben aangemeld, maar aangezien de numerus fixus is afgeschaft ben je vrijwel zeker van een plaats.

Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds