|
Auteur |
Bericht |
roxyno1
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 31 aug 2006 11:32 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties en zo te lezen zijn jullie er ook niet echt zeker van of het wel of niet mag!
Het is trouwens waar gebeurd,ook al is het een erg bizar verhaal en idd het betreft een gekleurd jongetje!
Ik vind het in ieder geval diep triest dat zoiets kan gebeuren. |
|
|
|
 |
baba
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: zo 24 sep 2006 21:52 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Beleefdheidhalve wordt dat vaak bij aankomst aan het bureau de ouders of voogd op de hoogte gesteld. Uit tactische oogpunt is het beter om het na het verhoor te doen. |
Art. 27 lid 1 Ambtsinstructie vermeld nog altijd het volgende:
Voor zover het bij of krachtens het Wetboek van Strafvordering bepaalde zich hiertegen niet verzet stelt de ambtenaar een familielid of een huisgenoot van een ingeslotene zo spoedig mogelijk op de hoogte van de insluiting. In het geval de ingeslotene minderjarig is, doet hij dit uit eigen beweging, indien de ingeslotene meerderjarig is, doet hij dit slechts op verzoek van de ingeslotene.
Dus niks beleefdheidshalve. En ik snap niet wat er uit tactisch oogpunt bezwaarlijk is tegen het in kennis stellen van de ouders. En al was dit er wel dan nog dient het belang van de ouders en het kind in dit geval te prevaleren ten opzichte van het opsporingsbelang.... |
|
|
|
 |
speurder
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: ma 25 sep 2006 19:21 Onderwerp: |
|
|
[quote="Volento Deo"][quote="Pax et iustitia"][quote="tikSimone"]Ik zie het redelijk vermoeden niet zo als een jongetje van 11 gewoon op een fiets rondfietst, maar goed.
In mijn toelichting heb ik aangegeven wat wel en niet kan. En of het nou heterdaad of buiten heterdaad is maakt nu even niet uit. Een belletje naar de OvJ en het is geregeld zie artikel 67 WvSV. In uitzonderlijke gevallen kan het ook achteraf. De (H) OvJ moet terstond in kennis gesteld worden. Vertrapte bevoegdheid . In een geval dat ik zelf heb meegemaakt is dat een onbekende verdachte aan het bureau kwam met een verhaal wat hij gedaan had. (het onderzoek was mij bekend). Na zijn verhaal wilde hij de kuijerlatten nemen. Op dat moment was er nog geen aanhouding buiten heterdaad geregeld. Ook was er geen HOvJ in de buurt. Dus over de balie en de verdachte aangehouden.
Bijv in het hier beschreven casus zou dat ook mogelijk zijn geweest. _________________ Het is nooit, zoals dat het lijkt!! |
|
|
|
 |
|