|
Auteur |
Bericht |
mar
|
Geplaatst: ma 10 jul 2006 10:24 Onderwerp: bedrijf dicht,geen werk,geen geld |
|
|
Hallo,
Mijn bazin sloot de zaak maar wij hebben geen loon en vakantiegeld ontvangen en ook geen ontslagbrief(is nu wel onderweg,een maand later) dus we hebben geen recht op een ww-uitkering.
Nu hebben we via de bond een advocaat gekregen om haar failliet te laten verklaren en die advocaat wacht nog op een uittreksel.....
Ze heeft enorme schulden gemaakt en heeft sinds 3 jaar een koopwoning,
een auto en de zaak is alweer verhuurd door de verhuurder.
Hoelang duurt het voordat die rechtzaak uitgesproken wordt?
en zal ze failliet verklaard worden?
Ik hoop snel antwoord te krijgen,
alvast bedankt!!! |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 10 jul 2006 11:16 Onderwerp: |
|
|
Als de schulden inderdaad zo hoog zijn, dan zal de werkgeefster weinig verhaal bieden. In 3 jaar zal er nog niet veel overwaarde op het huis zitten.
Haar failliet laten verklaren, om zo betaling via het UWV te kunnen krijgen, lijkt me dan ook de juiste weg.
De werkgeefster zal failliet worden verklaart als aangetoond kan worden dat ze meerdere schuldeisers onbetaald heeft gelaten. Gezien jullie kennelijk met meerdere werknemers zijn (met allemaal een loonvordering) is dat het probleem niet.
Met hoelang een faillissementsaanvraag duurt in een geval als dit, heb ik geen ervaring.
Er staat me echter bij dat het UWV ook een voorschot kan betalen, waarschijnlijk als de advocaat een afschrift van de faillissementsaanvraag kan overleggen. In dat geval hoeft het daadwerkelijke faillissement niet te worden afgewacht. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
mar
|
Geplaatst: ma 10 jul 2006 11:39 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie!
Ik ga daar meteen mee aan de slag.
Ik hoop dat er nog iemand mijn vraag kan beantwoorden