wayno
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: ma 10 jul 2006 15:14 Onderwerp: Conflict huurbaas |
|
|
Hallo allemaal,
Ik zit met dilemma.
Ik, met 3 huisgenoten (allemaal student) moesten ons oude huis uit. Dit omdat de huurbaas naar het buitenland wil en ons zo snel mogelijk het huis uit wou. Zo geschiede het en we gingen eruit (binnen 47uur, terwijl in ons cotract staat dat we na opzegging nog 3 maanden mogen blijven). We zitten dus nu in een goed, beter huis. Hier is niks mis mee, maar nu komt het.
Hij heeft ons een ''oprot premie'' belooft van 2 maanden huur de man, +100€ p.p. Dit is ook bekend bij onze woonbemiddelaar, welliswaar mondeling. Het komt op een bedrag van plus minus 2100€. Voor de verhuizing zei de huurbaas dat alles leeg moest. Dus wij alles verhuist incl een afwasmachine, droger en 2 kleine koelkasten.
Echter na het overdragen van 3 van de 4 sleutels kwam het gezeur. Meneer wou niet betalen omdat we de 4 witgoed stuks hadden "gestolen", en dat hij eigenlijk aangifte moest doen hiertegen. Wij willen het best overnemen voor een respectabel bedrag (+/- 500€, meer is het niet waard: B-merk spul en alles min 2 jaar oud zonder garantie). Maar onze huisbaas wil er 1250€ (absurt!!) voor aftrekken. Wij hebben hem gebeld dat we neit akkoord gingen en dat we de spullen zouden retourneren. Toen zei hij dat we alles het resterende bedrag konden krijgen en hing op. (Onze huisbaas is een vies mannetje en staat bekend om geldzaken, tevens actueel bij justitie ivm schulden e.d.) Het resterende bedrag ligt al bij de woonbemiddelaar.
Hierna probeerden wij natuurlijk alles te doen om het zelf af te handelen, dus spullen terug en dat wij alsnog het geld kregen, maar hij neemt steeds niet op e.d.
Wij willen dus een kort geding aanspannen om alsnog ons gelijk te krijgen en het geldbedrag (dit omdat we reeds al een nieuwe droger, wasmachine en koelkast hebben gekocht bij de It's).
Wie kan er mij/ons vertellen wat/hoe we moeten doen, hoe onze ''kansen'' zijn en hoelang zoiets gaat duren.
Dit alles heeft een tijdsbestrek van precies 1 week. Maandag 3 juli t/m maandag 10 juli. We zitten nu dus dit dilemma.
Bijvoorbaat dank!
Mark |
|
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 10 jul 2006 16:36 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Dit omdat de huurbaas naar het buitenland wil en ons zo snel mogelijk het huis uit wou. |
Een rechtzaak aanspannen kost tijd. Zelfs bij een verstekvonnis is de kans groot dat de vogel al gevlogen is voor er een uitspraak ligt.
Als hij in het buitenland zit, wordt het incasseren van een uitspraak moeilijk.
Ik denk dat je er niet veel meer uit zult kunnen halen dan de € 850,-- (restbedrag) plus de apparatuur. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|