|
Auteur |
Bericht |
andreenbob
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 jul 2006 12:43 Onderwerp: Voetballen tegen garagemuur van de buren |
|
|
Hallo,
Mijn tuin grenst aan de vrijstaande gemetselde garage van mijn buren die direct op de erfgrens staat. Mijn zoon van 5 jaar voetbalt in mijn tuin tegen het gemetselde gedeelt van deze garage. Mijn buurman heeft mijn zoon (op grove wijze) te kennen geven dat dit niet mag. Volgens hem gaat het ten koste van zijn garage vwb voegen etc. Met deze buurman valt niet te praten hierover, noch over de wijze waarop hij mijn aangesproken heeft. Dit op een correcte wijze uit communiceren is dus niet mogelijk. Ik wil geen burenruzie en heb mijn zoon te kennen geven met het voetballen (tijdelijk) te stoppen. Wel vraag ik me af of mijn buurman het gevoetbal van mijn zoon kan/mag verbieden. Er is immers in het geheel geen sprake van beschadiging. |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 17 jul 2006 15:41 Onderwerp: |
|
|
Wat een bekrompen geest zeg. Waar zou dat kindje dan moeten spelen? Op de weg?!?
Ik kan me wel voorstellen dat er eventueel overlast zou kunnen ontstaan, maarja...hoe hard kan een vijfjarige een bal trappen?
Niemand kan jouw zoon iets verbieden zolang hij in zijn eigen tuin aan het spelen is en geen schade toebrengt aan andermans eigendom. Een garage valt heus niet neer als het een paar keer een bal krijgt te verwerken  |
|
|
|
 |
Pax et iustitia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 17 jul 2006 18:33 Onderwerp: |
|
|
Volento Deo schreef: | Wat een bekrompen geest zeg. Waar zou dat kindje dan moeten spelen? Op de weg?!?
Ik kan me wel voorstellen dat er eventueel overlast zou kunnen ontstaan, maarja...hoe hard kan een vijfjarige een bal trappen?
Niemand kan jouw zoon iets verbieden zolang hij in zijn eigen tuin aan het spelen is en geen schade toebrengt aan andermans eigendom. Een garage valt heus niet neer als het een paar keer een bal krijgt te verwerken  |
Een eigenaar mag doen met zijn eigendom wat hij wil, tenzij dit in strijd is met de wet, misbruik is van bevoegdheid of hinder.
Ik denk dat als je structueel geluid loopt te maken d.m.v. een bal tegen een schuur te schieten dat dit wel als hinder kan worden aangemerkt.
Als het argument van de buurman alleen is dat de voegen kapot zouden gaan, dan zou ik je te adviseren hem aan te tonen dat dit niet zo is en dat als dat gebeurt dat je het zal vergoeden.
Dan heeft hij toch niets meer te klagen? _________________ Pecunia omnia vincit |
|
|
|
 |
|