|
Auteur |
Bericht |
jolanta
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 jul 2006 19:29 Onderwerp: Nog drie dagen werken en dan klaar |
|
|
Heb een vraagje, dar zit ik erg mee,
Heb officieel nog 3 dagen werken (heb maand geleden onslag genomen) 31/8 heb ik vrij genomen. Vanmidag heb mijn baas iets gevraagd om te doen en dat is werk voor 2 weken. en hij wou persee van middag hebben, dei netjes alles wat hij zei. Heb namelijk een 15 min. lange gewerkt maar dat kan gewoon niet klaar zijn, doe ik morgen wat ik kan. Toen ik weg ging van mijn werk was erg aangevallen van mijn meneger dat ik moet alles afmaken en dat met hele grote mond.
Laater hoor ik van mijn collega dat was over mijn gesproken met lelijke worden. Mijn vraag is wat kan hij mijn doen? moet ik de hele nacht blijven omdat hij wil dat klaar hebben? kan hij mij afnemen die vijedag van mij? kan hij salaris mij niet betalen? Ik werk netjes 8 uur per dag doe war ik kan en omdat ik weg ga doet hij zo raar die latste dagen.
Durf ik morgen niet echt naar mijn werk te gaan.
Kan iemand mij daar wat antwoord geven? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 25 jul 2006 20:15 Onderwerp: |
|
|
Ga gewoon naar je werk en doe wat je kunt. Als je de normale arbeidstijd hebt gewerkt (normaal gesproken 8 uur), dan kun je gewoon naar huis. Uit de arbeidsovereenkomst vloeit slechts een inspanningsverplichting voort. Als je je voldoende hebt ingespannen, dus voldoende je best hebt gedaan, dan heb je aan je verplichtingen voldaan. Je baas heeft dan geen grond om salaris in te houden. Dat zal hij vast ook niet doen.
Je hoeft je dus echt niet te pletter te werken! Gewoon zoals je normaal ook werkt. Het is netjes als je tot een mooie afronding kunt komen, maar als je baas dat op deze manier onmogelijk maakt heeft hij pech gehad. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 25 jul 2006 20:51 Onderwerp: |
|
|
Ga inderdaad zeker wel naar je werk. Op het moment dat jij je niet meer aan je normale verplichtingen houdt, heeft de werkgever een stok om mee te slaan. En die wil je hem niet geven.
Een vrije dag kan helaas wel onder bepaalde omstandigheden weer teruggenomen worden door een werkgever. De werkgever moet dan aan tonen dat er zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn waarvoor dat absoluut nodig is en het niet vermeden kan worden. Hij moet ook eventuele kosten die je daardoor maakt vergoeden.
Gezien dat je zo goed als weg bent en hij met een groot project nog komt aanzetten, dat hij zich daar nu niet echt zo makkelijk meer op kan beroepen. Maar goed, zoiets komt meestal pas bij een rechter aan de orde en dat gaat ook weer heel erg ver.
Gewoon normaal je inspanningen leveren en ik hoop dat het verder allemaal voor je mee gaat vallen! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 25 jul 2006 21:30 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, vrije dag kan onder voorwaarden worden ingenomen, maar moet dan op het eind wel worden uitbetaald. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de werkgever dit echt gaat proberen, maar ik ken de situatie natuurlijk niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jolanta
|
Geplaatst: wo 26 jul 2006 18:14 Onderwerp: |
|
|
Heel erg bedankt voor julie advies en leuke reaktie,
Was naar mijn werk gegaan dei net of niks aan de hand, heb hele dag aan gewerkt (niet over gewerkt) best veel gedaan naar mijn zin. Mijn baas en zijn "assistent" heb gewoon netjes genegeerd. Morgen nog werken, heb nog niks gehoort ower mijn vrije dag, als hij die dag in wil trekken dan moet hij dat morgen doen, of niet? wil toch van te voren weten, want maandag heb ik belangrijke afspraak en die kan ik niet missen. Als hij morgen niks zegt kan ik van uit gaan dat het goed is? Straks zeg ie dat ik niet op kwam dagen naar mijn werk! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 26 jul 2006 20:21 Onderwerp: |
|
|
Als je op de gebruikelijke manier vertelt hebt dat je maandag een vrije dag wilt nemen, zit je ok. De baas had het je eerder moeten vertellen dat hij er niet mee akkoord kan gaan, daar is het nu te laat voor. Mocht hij je morgen toch vertellen dat de vrije dag niet door kan gaan dan vertel je hem maar dat hij daar nu te laat mee is. Alleen als er zich morgen iets voordoet waardoor het echt noodzakelijk wordt dat je maandag nog werkt, dus als er morgen een reden is die er vandaag en gisteren nog niet was, zou het anders zijn.
Veel kan je niet gebeuren. Als je salaris niet wordt uitbetaald stel je een loonvordering in. Als het om een beetje professioneel bedrijf gaat, is dit eigenlijk ondenkbaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jolanta
|
Geplaatst: wo 26 jul 2006 21:24 Onderwerp: |
|
|
OK, dat is mij duidelijk. Bedankt, voel me opgelugt van al die onzekerheid.
Nogmals bedankt |
|
|
|
 |
jolanta
|
Geplaatst: wo 26 jul 2006 21:28 Onderwerp: |
|
|
Trouwen heb bijne vergeten te vertellen. Heb gisteren contract getekend van mijn nieuwe baan. Ga leuke werk tegemoet, ben erg blij mee.
Wat er ook gebeurd ik heb nieuwe baan ! |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 26 jul 2006 21:56 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd!!!!  _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 26 jul 2006 23:19 Onderwerp: |
|
|
Fijn dat je nu de zekerheid hebt van een nieuwe baan. Veel succes met het verloop van je verdere carrière  |
|
|
|
 |
jolanta
|
Geplaatst: ma 31 jul 2006 18:38 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Heb ik toch mijn twijfels over het geld? dat ie gat mijn niet uitbetalen, en dat is nog waar ook. Iedereen heb al vorige week gehad, ik heb nog niks. Wat moet ik nu? Ben alleenstaand moeder met 2 kids, moet huur betalen en andere dingen. Dat kan toch niet geloven, dat zo iets kan gebeuren?
Kan iemand mijn advies geven wat moet ik doen? |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 31 jul 2006 18:40 Onderwerp: |
|
|
Ik zou dan toch als ik jou was een advocaat nemen. Wat je oude werkgever doet kan echt niet.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
jolanta
|
Geplaatst: ma 31 jul 2006 18:51 Onderwerp: |
|
|
Ga morgrn boekhoude bellen, ik kijk wel wat zij gat zegen.
Bedankt |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 31 jul 2006 20:54 Onderwerp: |
|
|
Jolanta, heb je al navraag gedaan bij jullie afdeling Personeelszaken of bij je baas zelf? (of het geld is overgemaakt en zo ja: wanneer?). Dat lijkt me de eerste stap. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|