|
Auteur |
Bericht |
Lstprpht
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 15 sep 2006 19:10 Onderwerp: Medeplegen (art. 141 SR) |
|
|
Ik zit me de hele week al suf te zoeken naar het eerste arrest waarin wordt uitgelegd wat medeplegen precies inhoudt. Ik weet dat het jurisprudentieel werd ingevuld ---> Er moest sprake zijn van bewuste samenwerking en gezamenlijke uitvoering, maar ik kan het niet vinden.
En wat wordt precies bedoeld met 'in vereniging'? Ik weet dat er een wetswijziging is geweest van art. 141 Sr, maar ik weet niet wat de exacte definitie ervan is. 'in vereniging' Bedoelen ze daarmee actief of passief bezig zijn?
Ik hoop dat jullie het antwoord weten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 15 sep 2006 19:27 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je misschien het Wormerveerse brandstichting-arrest (HR 29 oktober 1934, NJ 1934/1673)? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 0:00 Onderwerp: |
|
|
Komt volgens mij o.a. aan de orde in de Tjoelker-zaak (naar aanleiding waarvan het wetsartikel ook is gewijzigd) en de Beverwijkse zaak (dat treffen tussen supporters waarbij ene Picornie het leven verloor) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
baba
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: zo 24 sep 2006 21:29 Onderwerp: |
|
|
Dit staat in mijn uittrekseltje........
MEDEPLEGEN 47 lid 1 sub 1 SR
Standaardarrest: Wormerveerse brandstichting.
Criterium: Volledige en nauwe samenwerking.
• Afspraak
• Verdeling van de buit (Sportkantine: Alleen buitverdeling onvoldoende)
• Niet distantiëren (Overval te Oirschot/Bacchus)
• Dubbele opzet |
|
|
|
 |
|