Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 31 jul 2025 12:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Deuk in autodeur na uitstappen bij 5 km p/u
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
c.joosten1

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 14:46    Onderwerp: Deuk in autodeur na uitstappen bij 5 km p/u Reageer met quote Naar onder Naar boven

Graag zou ik deze situatie eens voorleggen :

Tijdens een terugkomst me een auto gaf de bestuurder flink gas waarna hij de koppeling indrukte en de auto liet uitrollen, dit om te kijken hoever hij kwam. Om een bepaalde bocht te halen moest de bestuurder afremmen om de bocht te halen maar had nog redelijk genoeg vaart om nog verder uit te rollen. De snelheid liep redelijk achteruit en ik zei tegen hem tot twee maal toe "als je zo blijft rijden met deze snelheid ( 5km per uur ) kan ik goed uitstappen. Terwijl ik de deur ( achterportier ) opende liet hij de auto rollen. Ik zette mijn voeten op straat en duwde mij omhoog om uit te stappen. Net toen ik mijn schouders van de deurstijl had schoot de auto vooruit waardoor ik met een flinke klap met mijn rug tegen de binnenkant van de deur belande. Ik wilde opstaan maar werd belemmerd door een afgesneden adem en pijn in mijn rug. Ik ben toen een paar minuten op mijn hurken gaan zitten om de pijn en adem haling een verlichting te geven. na die paar minuten ging het wel weer en stond ik op met behoorlijke pijn in mijn rug. Toen ik het achterportier dicht wou doen zag ik dat er aan de buitenkant een deuk inzitten ( die is ontstaan doordat deze tegen het voorportier is gekekomen ) en de deur hong twee tot drie centimeter uit zijn gelid waardoor deze niet meer dicht kon.
De bestuurder heeft de deur een paar maal in de openstand opgetild en kreeg hem uiteindelijk redelijk dicht. De bestuurder is hierna ingestapt en naar huis gereden. De volgende dag belde hij mij op met de vraag of wij niets konden regelen via de verzekering. Hierop heb ik hem verteld dat het eigenlijk zijn eigen schuld is en ik zou kijken wat ik er mee zou doen.
Hij zei is goed en dat hij de volgende dag wel zou belen om te vragen wat ik er mee zou doen. Ik heb diverse mensen het verhaal eerlijk verteld en gevraagt wat hun zouden doen en kreeg van allemaal te horen dat ik er niets aan moest doen want het is zijn eigen schuld. Een persoon vertelde mij dat de bestuurder verantwordelijk is en had moeten remmen toen hij de deur open hoorde gaan.
Nu wordt ik regelmatig door hem gebeld of hij komt naar mijn huis en heeft het erover, ook komt hij met een schadeformulier wat hij heeft ingevuld en ik moet tekenen, maar ik heb hem al gezecht dat ik niets teken.
Ook heeft hij mij gezecht dat hij het er niet bij laat zitten.

Kortom wie is hier fout ? en kan ik eventueel een aanklacht indienen tegen valse beschuldiging ?

Met vriendelijke groet,
Eric.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 14:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De eerste vraag die bij me op komt: hoeveel had je gedronken ?

Want kort samengevat: je bent uit een rijdende auto gestapt, dat is mislukt en daardoor is de auto beschadigd.

De eigenaar/bestuurder vindt dat jij aansprakelijk bent, jij vindt dat de bestuurder aansprakelijk is.

My 2 cents:

1. De rechter zal zeggen dat jullie samen iets heel stoms en gevaarlijks hebben gedaan, zodat je beide voor een deel (waarschijnlijk de helft) op moet draaien
2. De verzekeraar (maakt niet uit van wie of welke soort verzekering) zal niet uitkeren, omdat er sprake is van opzet of daaraan grenzende roekeloosheid.

Kortom: zoek een goedkope manier om de schade te (laten) repareren, betaal er de helft van en zie het als een wijze les: 'nooit uit een rijdende auto stappen'
Bekijk de homepage
c.joosten1

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gedronken ? moet ik nou lachen of ?
het feit is wat achteraf blijkt de bestuurder in plaats van de rem het gas indrukte, en daar zit het verschil in.
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 15:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

c.joosten1 schreef:
Gedronken ? moet ik nou lachen of ?

Je kunt natuurlijk ook nuchter uit een rijdende auto stappen, maar of je verhaal daarmee nu zoveel sterker wordt Question
Quote:

het feit is wat achteraf blijkt de bestuurder in plaats van de rem het gas indrukte, en daar zit het verschil in.

Het verschil waartussen ? Juridisch heb je geen poot om op te staan: je hebt *samen* een gevaarlijke actie ondernomen en er is dan geen grond om binnen de gevolgen van die gevaarlijke actie een schuldverdeling te gaan zoeken.

Overigens kan ik me best voorstellen dat wanneer het voor beide partijen duidelijk is dat bestuurder gas gaf, terwijl de passagier uit wilde stappen, dat er dan onderling afgesproken wordt dat de kosten voor rekening van de bestuurder komen.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds