|
Auteur |
Bericht |
poepie
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: ma 19 jun 2006 0:44 Onderwerp: Ontruiming en opslag spullen |
|
|
hallo,
ik weet niet of ik hier goed zit maar verplaats het anders maar.
Sinds 2.5 maanden is mijn huis in me vorige woonplaats ontruimt doordat mijn moeder hoge schulden gehad.
hierdoor zijn wij (mijn zus, ik, moeder) op straat komen te staan en inmiddels hebben mijn zus en ik zelf een huisje. mijn moeder zit bij het leger des heils.
Nu hebben we na 2.5 maanden gevraagt om onze inboedel van mijn voerige huis. dit kon ook maar we moesten €1776,08 betalen. dit hebben we gedaan en we mochten toen diezelfde dag nog de spullen uit de opslag gaan halen. dit werd niet gedaan voor ons dus we moesten zelf een busje huren en dan een paar keer op en neer rijden.
Nu we alles hebben komen we erachter dat we een hele hoop missen. bijvoorbeeld de koelkast, meubels voor in de badkamer enz enz.
En niet alleen dat we heel veel missen maar ook dat de kasten volgens mij gewoon uit de kaar gebeukt is door die verhuizers.
Nu is mijn vraag: kan ik er aanspraak over maken? zodat we een vergoeding of iets krijgen?
kort maar krachtig.
mvg,
Ronnie |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 19 jun 2006 16:14 Onderwerp: |
|
|
Is het niet zo dat een deel van de inboedel gewoon gebruikt is om de schuldeisers af te lossen? |
|
|
|
 |
poepie
|
Geplaatst: ma 19 jun 2006 22:51 Onderwerp: |
|
|
nou zoals ik de rekeningen heb gezien zal dat wel niet zo zijn :S |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: di 20 jun 2006 10:33 Onderwerp: |
|
|
Heb je een (officiële) lijst waarop staat welke spullen er precies naar de opslag zijn gegaan? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: di 20 jun 2006 11:52 Onderwerp: |
|
|
Wat staat er op die rekeningen dan? |
|
|
|
 |
poepie
|
Geplaatst: wo 21 jun 2006 11:57 Onderwerp: |
|
|
LeChat schreef: | Heb je een (officiële) lijst waarop staat welke spullen er precies naar de opslag zijn gegaan? |
nee dat hebben we niet gekregen alleen een brief waarop ston dat we de spullen konden gaan ophalen.
Quote: |
Wat staat er op die rekeningen dan?
|
een overzicht van de rekeningen. huurschuld, schoolschuld van mij 1 jaar geleden, enz, enz |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: wo 21 jun 2006 15:46 Onderwerp: |
|
|
Ja maar hoe weet je dan precies dat een deel van de inboedel niet gebruikt is om een deel van de schulden af te lossen?? |
|
|
|
 |
poepie
|
Geplaatst: do 22 jun 2006 0:06 Onderwerp: |
|
|
ok ik kan me voorstellen dat ze dan de koelkast, en badkamer meubels dan meenemen :S
Maar ik kwam er ook achter dat 2 van de 3 honden bakken weg waren, gereedschap uit de schuur spoorloos verdwenen.
De helft van me moeders hobby spullen weg zijn (schilderen)
dit klopt toch al niet? ik neem aan dat ze geen oude rommel meenemen wat nog geen 10 euro waard is :S en dat ze dan nog eens die kleine dingen meenemen?
//edit//
zo zijn er nog meer kleine dingen die weg zijn hoor |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: do 22 jun 2006 10:14 Onderwerp: |
|
|
Er is ook geen lijst van toen de spullen de opslag in gegaan zijn?
Dan wordt het wel lastig om aan te tonen dat je dingen mist. Misschien iets met getuigen en/of foto's, maar dat iets bijv op foto's staat wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk meegegaan is de opslag in...
En hoe zit het met die beschadigingen? Erg? Aantoonbaar dat ze echt door vervoer zijn ontstaan? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: do 22 jun 2006 11:35 Onderwerp: |
|
|
Ik zou het gewoon even aan het incassobedrijf vragen. Zij kunnen je vertellen wat gebruikt is uit de inboedel om schulden af te lossen. Het lijkt me inderdaad niet logisch dat hondenbakken daarvoor gebruikt worden. Vraag naar hun verklaring daaromtrent. |
|
|
|
 |
poepie
|
Geplaatst: do 22 jun 2006 11:43 Onderwerp: |
|
|
ok bedankt voor de reacties
ik ga morgen even bellen hoe het zit en dan horen jullie het nog van mij.
zo leren jullie er ook weer van  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 22 jun 2006 15:37 Onderwerp: |
|
|
poepie schreef: | zo leren jullie er ook weer van  |
Juistem! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
schade
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 26 jun 2006 20:54 Onderwerp: |
|
|
bericht verwijderd
Laatst aangepast door schade op ma 28 aug 2006 20:51, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 26 jun 2006 21:10 Onderwerp: |
|
|
Schade, wellicht ben je nog niet erg bekend met het medium Internet, maar tekst in hoofdletters wordt volgens de internet-etiquette opgevat als GESCHREEUW.
Daarom graag CAPS LOCK uit, dank u . _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|