|
Auteur |
Bericht |
martijn-koemar
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 27 aug 2006 18:55 Onderwerp: illegale bouwerk door vorige eigenaar |
|
|
Wij zijn er zojuist achter gekomen dat er een slaapkamer is gemaakt boven de bijkeuken en dat deze slaapkamer niet is aangevraagd bij de gemeente.
Ik heb de vorige eigenaar gesproken en hij gaf toe dat hij deze niet had aangevraagd en hiervoor ook geen vergunning voor is.
Hij gaf aan dat hij deze in 1970 had gebouwd.
Aan jullie de vraag
Wat is de verjaringstermein voor een illegale aanbouw ?
Moet deze nu dan alsnog officieel aangevraagd worden?
Want dit is 36 jaar geleden gebouwd.... |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 27 aug 2006 19:56 Onderwerp: Re: illegale bouwerk door vorige eigenaar |
|
|
martijn-koemar schreef: | Wij zijn er zojuist achter gekomen dat er een slaapkamer is gemaakt boven de bijkeuken en dat deze slaapkamer niet is aangevraagd bij de gemeente.
Ik heb de vorige eigenaar gesproken en hij gaf toe dat hij deze niet had aangevraagd en hiervoor ook geen vergunning voor is.
Hij gaf aan dat hij deze in 1970 had gebouwd.
Aan jullie de vraag
Wat is de verjaringstermein voor een illegale aanbouw ?
Moet deze nu dan alsnog officieel aangevraagd worden?
Want dit is 36 jaar geleden gebouwd.... |
Dit verjaart niet. Het gevolg is o.a. dat wanneer je de slaapkamer nu af zou breken en daarna opnieuw zou bouwen, je alsdan een vergunning aan moet vragen en je er niet eens op kunt beroepen dat je voorheen die slaapkamer had.
Aan de andere kant kan de gemeente zich er niet op beroepen dat je alsnog een vergunning aan moet vragen, omdat ze dit al zolang gedoogd hebben.
Ik ga er tenminste vanuit dat er geen sprake is van inbreuk op rechten van derden. |
|
|
|
 |
|